آشنایی با دستگاه میکسر پودر

دستگاه میکسر پودر جهت بدست آوردن یک مخلوطی همگن و یکدست از انواع پودرها و جامدات استفاده میشود .این دستگاه با نامهای ریبون بلندر و مخلوط کن پودر هم شناخته میشود . میکسر پودر بسیار پرکاربرد و با اهمیت در صنایع غذایی ، دارویی ، شیمیایی و آرایشی بهداشتی میباشد  .

سازنده دستگاه میکسر پودری

شرکت ماشین سازی به آفرین ، با استفاده از دانش و تجربه و بهره گیری از پرسنل آموزش دیده سالیان متمادی در صنعت ساخت و تولید ماشین آلات میکس جامدات نوآور و پیش رو میباشد . و افتخار ساخت صدها مدل از دستگاه های میکسر پودر در ظرفیت های مختلف از یکصد الی پنج هزار لیتر جهت صنایع مختلف را دارد .

آشنایی با دستگاه میکسر پودر

انتخاب میکسر پودر

بطور کلی میکسرهای پودری با توجه به نوع و دانسیته پودرها و کارایی آنها به چهار دسته تقسیم میشوند

۱-  میکسر پودر افقی یا ریبون بلندر جهت پودرهای همگون

دستگاه میکسر پودر افقی یا ریبون بلندر مناسب جهت میکس و مخلوط کردن انواع پودرهای با دانسیته و دانه بندی یک اندازه یا با اختلاف اندازه بسیار کمی مناسب میباشند. درصد اختلاط و ترکیب کردن پودرهای در میکسرهای پودری افقی بسیار بالا و همچنین کارکرد آسان وبارگیری و تخلیه بسیار راحتی دارد . میکسر پودر افقی پودری ، حول محور یک شافت دو مسیر پره کشیده می شود که پره های کوچکتر پودر را از وسط به کنار دیواره هدایت می کنند و پره های بزرگتر پودر را از کناره ها به وسط هدایت می کنند.

۲- روتاری میکسر ( دبل کن ، وی بلندر )  

این نوع بلندر جهت مخلوط کردن انواع پودرها بسیار سبک و سیالیت بالا و دارای اختلاف دانسیته کم و یا موادی که باید در زمان عملیات میکس کاملا از محیط بیرونی ایزوله باشند و دچار کمترین الودگی گردند مانند دارو سازی ها و مواد غذایی کودک به کار می رود ،کاربرد این نوع میکسر در صنایع دارو سازی می باشد

۳ – درام میکسر یا میکسرهای دوار

دستگاه درام میکسر پودری نوع ابتدایی میکسر های پودری  جهت اختلاط یکنواخت، سریع و کارآمد مواد پودری و ساخت گرانول میباشد . میکسر درام ، استوانه ای متحرک این تیپ از میکسرها به دو صورت بچ و کانتینیوس ( پیوسته ) ساخته میشوند . کیفیت اختلاط مواد در میکسر های درام  بالای پنجاه درصد میباشد ، نحوه اختلاط به صورت دورانی است . از یک سمت مواد اولیه وارد و از سمت مخالف خارج میشود .

۴-  میکسر پودر عمودی

این نوع از دستگاه های میکسر پودر دارای طراحی استوانه ای شکل می باشد که در انتها حالتی مخروطی دارند. در مرکز استوانه این دستگاه یک ماردون قرار دارد که مواد پودری را از پایین به بالای مخزن منتقل میکند. در بخش بالایی مخزن خروجی اسکرو تعبیه شده است و به همین دلیل مواد مجددا بعد از خروجی به داخل مخزن بر می گردد. با تکرار چند باره این پروسه مواد مختلف با هم مخلوط خواهند شد. که درصد ترکیب و اختلاط در این مدل میکسر بالای پنجاه درصد میباشد .

برای انتخاب بهترین نوع میکسر پودر با کارشناسان ماشین سازی به آفرین مشورت نمایید . تا بهترین انتخاب به لحاظ نوع میکسر و ظرفیت آن را داشته باشید .

میکسر پودر با مخزن ثابت یا دوار

دستگاه میکسر پودر یا دستگاه مخلوط کن پودر ، دستگاهی است جهت مخلوط کردن پودرها در یک مخفظه نیم دایره ای ثابت بوسیله پره ها یا روبان  ، دستگاه میکسر بدنه گردان با نام درام میکسر شناخته میشود که اخیرا تعدادی از سازندگان به عنوان جایگزین میکسر پودر افقی به مشتریان توصیه میکنند . درام میکسر ها یا میکسرهای گردان دارای معایب بسیاری جهت میکس کردن پودرهای همگون میباشند ، از جمله عدم میکس یکنواخت ، نقطه کور بسیار زیاد در حین میکس ، شارژ و تخلیه بسیار مشکل ، عدم امکان ساخت در ظرفیت و حجم بالا ، عدم دسترسی به پره های جهت نظافت را نام برد . لطفا جهت داشتن یک میکس یکدست و هموژن با مشاورین شرکت ماشین سازی به آفرین مشورت نمایید .

میکسر پودر قابلیت نصب اسانس پاش روی

میکسر پودر قابلیت نصب اسانس پاش روی آن را دارد . در این مدل شما می توانید مایع یا اسانس مورد نظر را در یک مخزن ریخته که از طریق پمپ یا فشار باد به تمامی نقاط میکسر پاشش میشود تا به خورد مواد شما برود. این میکسر قابل استفاده در صنایع  غذایی، شیمیایی، آرایش – بهداشتی، کود و پلاستیک را دارد . دستگاه تماما از جنس استیل یا آهن ساخته می شود و از طریق موتور گیربکس با دور پایین انتقال قدرت می کند و دریچه خروجی در قسمت زیرمیکسر جهت خارج کردن مواد تعبیه شده است.که امکان متصل شدن به دستگاه انتقال پودر را دارد،  توان و قدرت موتور گیربکس بر اساس حجم دستگاه و نوع پودر می باشد. این دستگاه را می توان بصورت طبقاتی به همراه پلت فرم و سیستم های انتقال مواد پودری را روی آن نصب کرد . انتخاب مناسب ، نوع گیربکس از اولویت های در ساخت دستگاه می باشد، شرکت به آفرین از گیربکس های سه و چهار محور در دستگاه های میکسر خودت استفاده می کند.

کاربرد دستگاه میکسر پودر

 میکسر های پودر از مهمترین ماشین آلات در صنایع مختلف جهت میکس جامدات میباشد ، این میکسر مهمترین دستگاه جهت مخلوط کردن انواع پودر ها مانند میکسر آرد – میکسر شکر – میکسر ادویه – میکسر قهوه – میکسر کافی میکس – میکسر پروتیین ورزشی – میکسر چایی – میکسر شیرخشک –میکسر نشاسته – میکسر نسکافه – پودر کیک – شکلات – پودر کاکائو – بکینگ پودر – پودر ژله – پودر چاشنی – پودر دسر – پودر خامه – پودر ژلاتین – پودر آب پنیر – پودر بستنی – پودر بیسکوییت – پودر سوخاری – پودر سیر – پودر کرم کارامل – پودر زرده تخم مرغ – پودر کشک – پودر نارگیل – ملات خشک – ملات ساختمانی – چسب کاشی پودری – چسب کاشی خمیری – مل – پودر سنگ – پودر بند کشی – سیلیس – گچ – سیمان – پودر افزودنی های بتن –  رنگ پودری – آهک – میکسر کود شیمیایی – کود کشاورزی – کود ان پی کا – میکسر پودر آتش نشانی و خاموش کننده – پودر سی ام سی – نیترات پتاسیم – کربنات کلسیم – نیترات سدیم – سیلیکا ژل – کربن اکتیو – بوراکس – و ساخت ده ها پودر دیگر کارایی دارد .

ظرفیت دستگاه میکسر پودر

معیار تعیین ظرفیت در دستگاه میکسر پودری لیتر میباشد ، که بر اساس دانسیته و جرم حجمی مواد و فضای اشغال شده پودر مورد نظر معادل کیلوگرم آن مشخص میگردد . ظرفیت های ساخت میکسرهای پودری در ماشین سازی به آفرین عبارت میباشند از : میکسر پودر ۱۰۰ صد لیتری – میکسر پودری ۲۰۰ دویست لیتری – میکسر پودر پودری  سیصد۳۰۰ لیتری – میکسر پودر استیل ۴۰۰ چهارصد لیتری – میکسر پودر استیل ۶۰۰ ششصد لیتری – میکسر پودر ۸۰۰ هشتصد لیتری – میکسر پودری استیل ۱۰۰ هزار لیتری – میکسر پودر ۱۵۰۰ هزاروپانصد لیتری – میکسر پودر دوهزار ۲۰۰۰ لیتری استیل و آهنی – میکسر پودر سه هزار ۳۰۰۰ لیتری استیل و آهنی – میکسر پودر ۴۰۰۰ چهارهزار لیتری – میکسر پودر ۵۰۰۰ پنج هزار لیتری از جنس استیل و آهن

دریچه خروجی میکسر پودری

ریبون بلندر ها یا میکسرهای ریبونی دارای دریچه تخلیه از وسط می باشد و قابلیت انتقال مواد میکس شده از طریق اسکرو  یا انتقال پودر با دریچه یا دمپر پنوماتیک بدون نیاز به اپراتور به دستگاه کیسه پرکن ، دستگاه پودر پرکن و سیلوهای ذخیره مواد را دارد .

شفت دستگاه میکسر پودر

شفت دستگاه میکسر پودر جزو با اهمیت ترین قطعات این دستگاه میباشد که میبایست در انتخاب آن دقت شود ، متاسفانه با افزایش قیمت ها بسیاری از سازندگان برای پایین نگه داشت قیمت خود از لوله بجای شفت توپر استفاده میکننده که مقومت و استحکان لازم جهت قرار گرفتن راهنماها و پرها را ندارد و در مدت زمان کوتاهی شکسته شده و هزینه سرباری را برای مصرف کننده ایجاد میکنند . بالانس بودن و دارای گام مشخص و یکنواخت بودن شفت هنگام نصب راهنما ها از جمله موادیست که میبایست یک طراحی دقیق و محاسبه شده ای روی آن انجام شود .

میکسر پودر استیل

استفاده از دستگاه میکسر پودر یا ریبون بلندر از جنس استیل برای صنایع و تولیداتی است که مواد غذایی یا دارویی یا خورندگی بالا دارند و یا اینکه محیط های با رطوبت بسیار بالا کار مخلوط کردن مواد را انجام میدهند از دستگاه میکسر پودر استنلس استیل استفاده میکنند . میزان خورندگی مواد یا حساسیت تولید و رعایت جی ام پی های بهداشتی و دارویی تعیین کننده نوع گرید و متریال استیل ۳۰۴ یا ۳۱۶ میباشد .در محیط های بهداشتی استفاده از استیل ۳۰۴ هم مقرون ‌به‌صرفه است و هم می‌تواند تمامی نیازهای مورد نظر را پوشش دهد. انواع استیل‌های ۳۰۴ از طول عمر و مقاومت قابل توجهی برخوردار شده‌اند و هزینه کمتری هم دارند.در عوض اگر در یک محیطهای آغشته به کلراید و اسیدی یا رطوبت بالا و همچنین ساخت مواد حساس کار می‌کنید و فضای پروژه شما دارای استعداد خوردگی بسیار قدرتمندی است، نیاز است که از استیل‌های ۳۱۶ استفاده کنید. علی‌رغم هزینه بالای این استیل‌ها، قابلیت‌های ویژه و مقاومت بالای آن می‌تواند شما را در مقابله با اکسید آهن و خوردگی یاری کند.

میکسر پودر استیل

میکسر پودر آهنی

استفاده از میکسر پودر آهنی در کارگاههای که بهداشتی نیستند و مواد خوردنده ای برای مخلوط کردن ندارند و یا محیط های عاری از رطوبت و قلیایی دارند رایج میباشد ، میکسر پودر آهن هیچ گونه تفاوت به لحاظ طراحی و ساخت با میکسر های پودری استیل ندارند.

میکسر پودر آهنی

الکتروموتور و گیربکس دستگاه میکسر پودر

استفاده از الکتروموتور با توان متناسب با نیاز گیربکس استفاده شده در ظرفیت های مشخص میکسرپودر جزو ضروریات یک دستگاه میکسر بلندر پودری میباسد . الکتروموتور وسیله‌ایست که نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل میکند، بطور کلی تقریبا تمامی الکتروموتورها با وارد کردن نیروی الکتریکی و ایجاد میدان مغناطیسی در قسمت سیم پیچ ، موجب چرخش شفت موتور میشوند . استفاده از توان بالاتر الکتروموتور در دستگاه میکسر پودری نشان دهنده تولید و افزایش قدرت بیشتر نیست و نباید با صرف هزینه بی مورد قدرت بیشتری را به گیربکس انتقال داد . توصیه میشود در این مورد حتما با کارشناسان ماشین سازی به آفرین مشورت نمایید . ماشین سازی به آفرین فقط از الکتروموتورهای ژن تبریز برای دستگا ههای خود بهره میبرد .

گیربکس جزو اصلی ترین و مهمترین وسیله های استفاده شده در ساخت دستگاه میکسر پودر میباشد . انتخاب نوع و مدل متناسب با توان مورد نیاز جهت مخلوط کردن پودر و جامدات با وزن و جرم حجمی مشخص در دستگاه میکسر بلندر پودری جزو با اهمیت ترین موارد میباشد . این روزها بدلیل رقابت نابرابری که برای جذب مشتری و پایین آوردن قیمت تمام شده یک دستگاه توسط کارگاه های تازه کار و کم تجربه شکل گرفته ، استفاده از گیربکس های حلزونی با قدرت تولید کشتاور و قیمت تمام شده بسیار پایین باعث تردید در انتخاب صحیح بین مشتریان شده . گیربکس دستگاهی است که برای انتقال قدرت بکار می رود. در گیربکس های صنعتی، سرعت و گشتاور به یکدیگر تبدیل می گردند, بدین معنی که در گیریکس‌های صنعتی کاهنده, وظیفه این است که با کاهش سرعت خروجی، گشتاور خروجی هم افزایش یابد و به همین دلیل است که مقدار مدولاسیون چرخ دنده ها در استیج های متوالی افزایش می یابد و همچنین در گیربکس های صنعتی افزاینده، با افزایش سرعت دورانی مقدار گشتاور کاهش می یابد. ماشین سازی به آفرین مبتکر استفاده از گیربکس های سه محور و چهار و پنج محور در دستگاه های ریبون بلندر و میکسر های پودری خود میباشد .

قیمت دستگاه میکسر پودر

قیمت میکسر پودر به عواملی مانند ، جنس بدنه دستگاه ، ظرفیت میکسر ، نوع گیربکس و کیفیت ساخت دستگاه ارتباط دارد ، لطفا جهت اطلاع  از مشخصات فنی و ظرفیتها و قیمت دستگاه میکسر پودر با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

میکسر پودر دوجداره

در بعضی صنایع  جهت فرآوری و بدست آوردن ترکیبات خاص فرآیند میکسر مواد پودری میبایست در دمای مشخصی انجام گیرد . از این رو از دستگاه  میکسر پودر دو جداره استفاده میشوند که بین جداره های روغن داغ ، بخار وحتی آب با استفاده از دستگاه های تولید روغن داغ یا آب گرم مانند بویلر و آب گرم کن جهت گرم کردن جداره داخل استفاده میشود . و با ترموکوبل و سنسورهای تشخیص دما ، دمای مورد نیاز را کنترل میکنند و فرآیند میکس مواد پودری انجام میگیرد . ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده میکسر پودر دوجداره در ظرفیت های مختلف میباشد ، لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید


Call Now Buttonمشاوره