آشنایی با دستگاه پرکن مایعات سروو موتور

دستگاهی است بسیار کارآمد و دقیق مناسب برای پر کردن حجم یا وزن مشخصی از مایعات با چگالی و ویسکوزیته متفاوت.  با افزایش مصرف مواد غذایی، آشامیدنی ها، مواد شوینده و آرایشی و بهداشتی ، نیاز است که در خط تولید کارخانه ها از دستگاههای تمام اتوماتیک استفاده کرد تا بتوان بهترین بهره را از انجام پرکردن و بسته بندی دقیق مایعات به لحاظ سرعت و دقیق گرفت . استفاده از موتور های سروو در ساخت دستگاه های بسته بندی امروزه بسیار متداول و باعث عملکرد مفید و بالا بردن بهره وری در تولید میشود .

ماشین سازی به آفرین سازنده دستگاه پرکن مایعات سروو موتور

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده انواع دستگاههای پرکن خطی جهت انواع مایعات رقیق و غلیظ ، اسیدی با ظرفیت و راندمان های متفاوت میباشد . انتخاب دستگاه پرکن مایعات امری پیچیده است، هر نوع از این دستگاه های پر کن مختص نوعی خاص از مایعات می باشند که اگر دستگاه اشتباها انتخاب شود، هم خط تولید شما مختل شده و هم ضررهای مالی جبران ناپذیری متوجه شما خواهد شد. توصیه میشود جهت انتخاب بهترین نوع از دستگاه پرکن مایعات با مشاورین ماشین سازی به آفرین مشورت نمایید .

دستگاه پرکن مایعات سروو موتور

سروو موتور چیست

سروو موتور یا سروو موتور صنعتی یک عملگر چرخشی یا خطی است که امکان کنترل دقیق زاویه یا حرکت خطی، سرعت و شتاب با استفاده از آن امکان پذیر است. چنانچه بخواهید یک شی را در یک زاویه خاص بچرخانید و یا آن را در یک فاصله مشخص بصورت خطی حرکت دهید، می توانید از سروو موتور استفاده کنید  .  سیستم سروو، شامل یک موتور معمولی است که به شفت آن یک انکودر نصب شده است و توسط یک سیستم کنترل که سروو سیستم نامیده می شود کنترل می گردد. با ارسال یک سیگنال کنترلی به سروو موتور امکان امکان حرکت شفت به یک زاویه یا موقعیت خاص وجود دارد. سروو موتور در موقعیت شفت فرمان داده شده باقی می ماند تا زمانیکه سیگنال تغییر کند، با تغییر سیگنال فرمان، موقعیت و زاویه شفت تغییر خواهد کرد.

نحوه انتخاب دستگاه پرکن مایعات

برای انتخاب صحیح و درست دستگاه پرکن مایعات میبایست اطلاعات دقیقی از محصول و نوع ظرف داشته باشید ، ابتدا لازم است بدانید محصول شما چه حالتی از مایع را دارد و میزان ویسکوزیته و غلظت ، میزان خورندگی یا کف کردن محصول شما چقدر است

انواع دستگاه پرکن مایعات به آفرین

ویسکوزیته مایعات چیست

ویسکوزیته خاصیت گرانوری یک سیال (مایع یا گاز) می باشد و در واقع پارامتری است که میزان مقاومت مایع را در برابر جاری شدن نشان می‌دهد. رفتار سیال در یک جریان بستگی به چگالی  و ویسکوزیته آن دارد.

طرز کار دستگاه پرکن سروو موتور سیلندر پیستونی

سیلندر شامل یک محفظه یا لوله می باشد ، پیستون در درون آن به حالت رفت و برگشتی حرکت می کند. حجم مایع درون سیلندر بستگی به اندازه ظروفی که مایع داخل آن پر می شود دارد و تعداد سیلندرها بر اساس ظرفیت و راندمان مورد نیاز مشتری و نوع نازل های دستگاه سیلندر پیستونی به طور جداگانه متناسب با نوع محصول طراحی و تولید می گردند. تمامی سیلندر های طراحی شده در ماشین سازی به آفرین از جنس استنلس استیل ۳۰۴ یا ۳۱۶ میباشد که داخل آن صاف و صیقلی شده توسط سنگ مغناطیس میباشد .

در دهانه ورودی سیلندر، یک شیر سه طرفه تعبیه شده است که با عقب رفتن پیستون، مسیر مخزن تغذیه به داخل سیلندر باز شده و با جلو آمدن آن، مسیر سیلندر به نازل ها باز می شود و عمل مکش مواد از مخزن و تزریق مایع به داخل ظروف انجام می شود. این عملیات رفت و برگت یا مکش و تزریق توسط سروو موتور کنترل میگردد .

نازل دستگاه پرکن مایعات

تمامی نازلها در دستگاههای پرکن مایعات با فشار باد و پنوماتیک باز و بسته و کنترل میشوند و بدلیل در تماس مستقیم بودن با انواع مایعات بهداشتی و خورنده صنایع غذایی و دارویی و شیمیایی از جنس استیل ۳۰۴ یا ۳۱۶ تهیه شده ، نازلهای دستگاه های پرکن اسیدی عموما از جنس پلی اتیلن میباشد. پلی اتیلن ها مقاومت بسیار بالایی در مقابل خورندگی مایعات اسیدها دارند . در صنایع دارویی و آرایشی بهداشتی از نازلهای استیل با گرید ۳۱۶ استفاده میشود . چنانچه مایعات در زمان تزریق و پرکردن کف کند از نازلهای بلند استفاده میشود تا از کف کردن جلوگیری کند ، البته میزان دبی بالا و سرعت تزریق بالا و عدم محاسبه دقیق در حین پرکردن مایع باعث تشدید شدن میزان کف در حین پرکردن مایع خواهد شد .

نازل دستگاه پرکن مایعات

نازلهای دستگاه پرکن سروو موتور

تعداد نازلهای انتخاب شده بر اساس حجم تولید مورد نظر برای دستگاه پرکن همگی بر روی یک دکل یا صفحه نگدارنده نصب میشود . سرعت و حرکت بالا و پایین نازلها توسط بال اسکرو و سروو موتور کنترل میشوند

مخزن دستگاه پرکن

مخزن دستگاه پرکن هم مانند نازلها بدلیل در تماس مستقیم بودن با انواع مایعات از جنس استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ یا پلی اتیلن تهیه ساخته میشود . هر چقدر مایع مورد استفاده برای پرکردن و بسته بندی اسیدی و حساستر باشد گرید استیل مورد استفاده مقاوم تر خواهد بود . مخزن دستگاه پرکن دارای اتصالات ورودی و خروجی و همچنین سیستم کنترل لول سطح جهت کنترل مایع به مخزن و جلوگیری از سرریز شده میباشد . ظرفیت مخزن های پرکن مایعات بر اسا تعداد نازلهای پرکن متفاوت میباشد معمولا از صد الی سیصد لیتر میباشد

نوار نقاله یا کانوایر دستگاه پرکن

دستگاه نوارنقاله یک جریان انتقال پیوسته و قابل کنترل را بوجود آورده که کار انتقال ظروف در ابعاد و اندازه های مختلف به زیر نازل پرکن و خرج ظروف بعد از پرشدن مایعات را انجام میدهد ، بدنه کانوایر یا نوار نقاله تماما از جنس استنلس استیل و نوار یا ریل آن از جنس پلی اتیلن میباشد ، کانوایرهای دستگاه پرکن مایعات قابلیت ریگلاژ و تنظیم و نگهداری ظروف روی نوار را دارند و مجهز به سنسور جهت شناسایی ظرف در موقیت مناسب و اینورتر جهت تنظیم دور نوار میباشد .

 کاربرد دستگاه پرکن سروو موتور

دستگاه پرکن سروو موتور ساخت ماشین سازی به آفرین با قابلیت پرکردن انواع مایعات رقیق و غلیظ قابل استفاده در صنایع مختلف جهت پرکردن انواع مایعات مانند :

صنایع غذایی : عسل، مربا، رب، سس، شیره خرما، انواع روغنهای خوراکی کنجد ، آفتاب گردان ، روغن زیتون

صنایع آرایشی و بهداشتی : شامپو، مایعات ظرفشویی، مایع دستشویی ، وایتکس ، جرم گیر ، لاک ، اسیتون ، رژ لب ، لوسیون

صنایع : انواع روغن های موتور ، گیریس ، ضد یخ ، انواع لوسیون ها، مواد شیمیایی ، پارافین

صنایع دارویی : انواع شربت ها، سوسپانسیون ،الکل ، کرم ، الکل

صنایع کشاورزی : کود مایع ، هیومیک اسیدها ، اسیدهای آمین

  مشخصات فنی دستگاه سروو موتور به آفرین

  • شاسی از پروفیل استیل یا از جنس آهن با روکش رنگ اکترواستاتیک
  • کاور دستگاه از جنس استیل
  • دارای مخزن حدود دویست لیتری از جنس استیل مجهز به کنترل سطح
  • دارای کانوایر و نوار نقاله به طول سه متر مجهز به اینورتر جهت تنظیم دور نوار
  • تابلو برق مجهز با پی ال سی با ملزومات ال اس یا اشنایدر
  • کنترل پنل صفحه تاچ – کنترل تغییر حجم ظروف
  • دارای دو سروو موتور محور نازلها و محور پیستون
  • نازلها از جنس استیل ۳۱۶ ، انگل ولو
  •  چکه گیر
  • خفت گیر ظروف
  • دستگاه مناسب جهت پرکردن مایعات غلیظ و رقیق
  • دستگاه دارای یکسال گارانتی

قیمت دستگاه پرکن مایعات سروو موتور

این دستگاه بدلیل قابل و دقت در پرکردن مایعات مختلف و استفاده از امکانات جانبی مورد نظر مشتری قیمتهای مختلفی دارند ، عمواملی در قیمت دستگاه پرکن سروو از جمله تمام استیل بودن شاسی و بدنه ، استفاده از سروو موتور جهت دکل نازلها و محور حرکت پیستونها و تعداد نازل و سیلندرها برقیمت تاثیر گذاری میباشند . لطفا جهت مشاوره فنی و اطلاع از قیمتها با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

قیمت دستگاه پرکن مایعات سروو موتور

Call Now Buttonمشاوره