دستگاه پرکن شوینده های رقیق و اسیدی

دستگاه پرکن آب ژاول

آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم با فرمول شیمیایی ( NaOCl )  یک محلول سفید کننده و ضد عفونی کننده می باشد که در صنایع گوناگون و بسیار زیادی کاربرد دارد. این محلول بسته به کاربردی که دارد، تشکیل شده از درصد مشخصی هیپوکلریت سدیم حل شده در آب می باشد. بدین ترتیب آب ژاول برای مصارف خانگی با غلظت  6 درصد و آب ژاول صنعتی با غلظت ۱۵  درصد تولید می شود. شکل ظاهری آب ژاول به صورت مایع زرد تا سبز رنگ و با بوی تند می باشد.

آب ژاول یا وایتکس چیست

آب ژاول یا وایتکس چیست؟ آب ژاول شامل یک کاتیون سدیم (Na) و یک آنیون هیپوکلریت (OCl) می باشد. هیپوکلریت سدیم محلول در آب با عنوان تجاری آب ژاول شناخته شده که یک محلول رقیق به رنگ زرد مایل به سبز کم رنگ همراه با بوی تند و شدید است. این ماده به عنوان سفید کننده مایع و از مواد شیمیایی خانگی شناخته می شود. همچنین همان طور که گفته شد از هیپوکلریت سدیم به دلیل وجود عنصر کلر در ترکیب خود، به عنوان ضد عفونی کننده و بایوساید نیز استفاده می شود.

دستگاه پرکن شوینده های رقیق و اسیدی

 دستگاه پرکن وایتکس

آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم که نام عمومی آن مایع سفید کننده یا وایتکس نیز است، آب ژاول در تولید مایعات سفید کننده و همچنین در صنایع بهداشتی، صنایع کاغذ و مقوا و نساجی کاربرد دارد.آب ژاول یک ماده معدنی است و خاصیت بازی دارد. این محلول توسط برتوله کشف شد و چون نخستین بار در محله ژاول پاریس تولید می‌شد، به آب ژاول معروف شد. آب ژاول همان وایتکس است , از زمان‌های قدیم، وایتکس یا همان آب ژاول یکی از آشناترین و پرکاربردترین ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در خانه‌ها برای رنگبری و عفونت‌زدایی از اجسام بوده است، اما هنوز هم تعداد زیادی از افراد از خطرات و نحوه استفاده این ماده شیمیایی پرکاربرد بی‌خبرند.
وایتکس یک ماده قلیایی بسیار خورنده است که به آهستگی تجزیه می‌شود و در دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد و در معرض نور خورشید این روند تسریع می‌یابد. در پوست می‌تواند ایجاد قرمزی، درد، سوزش، سرفه و گلودرد کند.

نحوه ضدعفونی سطوح با وایتکس

با توجه به این که از وایتکس برای گندزدایی یعنی از بین بردن باکتری‌ها، قارچ‌ها، کپک‌ها، هاگ‌ها و برخی ویروس‌ها استفاده می‌گردد، می‌توانید با این روش سطوح را با وایتکس ضدعفونی کنید. یک محلول که یک قسمت وایتکس و چهار قسمت آن آب باشد، تهیه کرده و سپس به شست‌وشوی سطح مورد نظر اقدام کنید. برای این که سطح به خوبی ضدعفونی شود باید اجازه دهید محلول به طور کامل خشک شود. سپس برای از بین بردن بقایای خورنده سفید‌کننده می‌توانید سطح را با یک دستمال نمدار شست‌وشو دهید.

دستگاه پرکن جوهر نمک

جوهر نمک با نام علمی هیدروکلریک اسید (اسید معده) و فرمول شیمیایی HCl اسیدی قوی است. در خانه ها برای پاک کردن سطح توالت، ضدعفونی و از بین بردن زنگ زدگی فلزات کاربرد دارد. جوهر نمک اسیدی بسیار قوی و خورنده است، به همین دلیل در مصارف خانگی از نمونه رقیق آن استفاده می کنند. غلظت های هیدروکلریک اسید مورد استفاده در بازار ۳۰ درصد است.  در صنعت HCl ماده ای مهم برای تولید فوم های پلی اورتان و کلسیم کلرید است.

تفاوت وایتکس و جوهر نمک چیست

وایتکس از یک محلول قلیایی با نام شیمیایی سدیم هیپوکلریت تشکیل شده است و یک عامل اکسیداسیون قوی به شمار می رود. وقتی این ماده با هیدروکلریک اسید مخلوط می گردد سبب اکسید شدن اسید و آزاد سازی گاز کلر طبق واکنش زیر می شود

NaClO + 2 HCl —-> Cl2 + H2O + NaCl

نمک تولید شده از مخلوط این دو ماده خطرناک نیست اما کلر به محض اختلاط از محلول جدا می شود و به هوا منتشر می گردد. گاز کلر (chlorine gas) بسیار واکنش پذیر می باشد زیرا پیوند بین دو اتم کلر بسیار ضعیف است. میزان گاز کلر تولید شده به مقدار استفاده از این ماده و غلظت آن ها بستگی دارد اما به هیچ وجه توصیه نمی شود تا این دو ماده را با هم حتی در مقادیر کم نیز اختلاط نمایید.

دستگاه پرکن شیشه پاک کن

شیشه پاک کن نوعی محلول شوینده است که برای تمیز کردن سطح شیشه ها و آینه ها و براق کردن آنها استفاده می‌شود. به خاطر ترکیبات سازنده این محلول‌ها، قدرت پاک کنندگی قوی داشته که می‌توانند انواع لکه‌ها را از سطح شیشه پاک کنند. محلول‌های شیشه پاک کن اغلب در رایحه‌های مختلف تولید می‌شوند که در کنار تمیز کردن سطوح، بوی مطبوعی نیز به آنها می‌دهند. البته به دلیل کاربرد گسترده شیشه‌ها در زندگی روزمره، اغلب این محلول‌ها شامل ترکیبات ضدعفونی کننده نیز می‌شوند تا هر نوع آلودگی را از سطوح پاک کرده و پاکیزگی واقعی را برای مصرف‌کنندگان فراهم آورند.

مواد شیمیایی در ساخت شیشه پاک‌کن ها

شیشه پاک کن در هر رنگ و نامی که باشد، کاربردی یکسان دارد. در واقع این محلول برای برق انداختن شیشه‌ها و تمیز کردن آن از میکروب‌ها و آلودگی ها است، زیرا این سطوح مرتبا در تماس با انسان هستند. قابلیت تمیزکنندگی آن مواد شیمیایی است که در ترکیب ساخت آن استفاده می‌شود. تقریبا تمامی شیشه پاک کن‌ها چند ترکیب ثابت دارند که در زیر علت استفاده از آنها را توضیح می‌دهیم.

 دستگاه پرکن مایع سفید کننده

در فرمول مایع سفید کننده بسته به اینکه از چه نوع ترکیب سفید کننده استفاده می‌کنید، ترکیب درصد مواد اولیه متفاوت است. مثلاً برای مخلوط کردن ماده سفید کننده بر پایه کلر، ۲۵/۵ درصد هیپوکلریت سدیم و ۷۵/۹۴ درصد آب را ترکیب کنید و برای مخلوط سفید کننده غیر کلر، قسمت‌های مساوی پراکسید هیدروژن و آب را باهم ترکیب کنید. مخلوط را در ظرف پلاستیکی ریخته و از بسته شدن درب ظرف اطمینان حاصل کنید سپس مخلوط را تکان دهید تا محلول یکنواختی به دست آید.
در فرمول مایع سفید کننده از سورفکتنت‌هایی مانند الکل‌های چرب و آلکیل بنزن سولفونات استفاده می‌شود. همچنین برای رفع سختی آب و پراکنده سازی مواد می‌توان از EDTA‌ در فرمولاسیون وایتکس استفاده کرد. استفاده از DAST برای درخشندگی نیز در فرمول مایع سفید کننده رایج است.

دستگاه پرکن مایع سفید کننده

 انواع سفید کننده‌ها

همان‌طور که در ابتدا توضیح داده شد نوع ماده سفیدکننده کاملاً می‌تواند باهم متفاوت باشد. دو نوع رایج که در صنایع به عنوان سفیدکننده استفاده می‌شوند هیپوکلریت سدیم و هیدروژن پر اکسید است؛ اما جدا از این نوع دسته بندی، فرمولاسیون مایع سفید کننده مورد استفاده در منازل به دو دسته مایع سفید کننده غلیظ که به صورت مایع غلیظ و ویسکوز است و نوع اولیه که به صورت کاملاً محلول و رقیق است، تقسیم‌بندی می‌شود. مایع سفیدکننده غلیظ، نسل جدیدتر از شوینده‌های سفید کننده را تشکیل می‌دهند. فرمول مایع سفید کننده غلیظ در ساخت خود تفاوتی با مایع‌های رقیق سفیدکننده ندارد اما در فرمول آن از مواد پلیمری استفاده می‌شود تا ویسکوزیته آن بالا برود؛ در این حالت مایع سفید کننده غلیظ‌تر می‌شود که آن را برای قرارگیری روی سطوح به مدت بیشتر، مناسب می‌کند.

مایع سفیدکننده غلیظ

مایع سفید کننده معمولی محصولی است که به صورت محلول و مایع بسیار روان است در نتیجه هنگام استفاده از آن بخش عمده محلول پخش و به اطراف ریخته می‌شود. مخصوصاً برای سطوح شیب‌دار محلول روی سطح باقی نمی‌ماند و خیلی سریع به فاضلاب سرازیر می‌شود. نوع جدید سفیدکننده‌ها که به بازار روانه شده‌اند به دلیل غلیظ بودن پس از استفاده روی سطوح کثیف شیب‌دار مانند توالت‌های فرنگی و ایرانی، برای مدتی روی سطح باقی می‌مانند و پس از چند دقیقه به آرامی آلودگی و کثیفی را از روی سطح می‌شویند. قدرت پاک کنندگی این نوع از شوینده فرق چندانی با مایع‌های معمولی ندارد ولی به علت اینکه مایع سفید کننده غلیظ مدت زمان بیشتری در محل باقی می‌ماند، میزان اثرگذاری بالاتری دارد. مزیت دیگر این محصول نسبت به مایع سفید کننده رقیق در این است که به دلیل غلظت بالا و اینکه به سرعت جاری نمی‌شود، هنگام شست‌وشو حجم مصرف آن نیز کمتر است که درنهایت استفاده از این محصول به‌صرفه‌تر از مایع رقیق می‌شود.

سازنده دستگاه بسته بندی و پرکن وایتکس یا آب ژاول ، جوهر نمک ، شیشه پاک کن ، سفید کننده

 ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده ماشین آلات بسته بندی و پرکن مایعات شوینده اسیدی ، سازنده پرکن وایتکس یا پرکن آب ژاول ، سازنده پرکن شیشه شوی یا شیشه پاک کن ، سازنده دستگاه پرکن جوهر نمک ، سازنده دستگاه های پرکن مایعات سفید کننده ، دستگاه پرکن مایعات سروو موتور ، دستگاه پرکن مایعات پمپی ، دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی در ظرفیت های متفاوت بصورت تمام اتوماتیک و نیمه اتومات

قیمت دستگاه بسته بندی وایتکس ، جوهر نمک ، شیشه پاک کن ، سفید کننده

مایعات شوینده اسیدی به دلیل خورندگی بسیار بالا ، تماما از جنس پلی اتیلن سازخته میشوند ، قیمت دستگه های بسته بندی و پرکن شوینده های اسیدی به عواملی همچون تعداد نازلهای دستگاه پرکن و همچنین درب بند ، میز ترافیک و امکانات دستگاه پرکن بستگی دارد ، لطفا جهت مشاوره فنی و اطلاع از قیمتها با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

دستگاه پرکن و بسته بندی مایع دستشویی و مایع ظرفشویی و شامپو و شیشه پاک کن

دستگاه پرکن سیلندر پیستونی بهترین مدل برای پرکردن و بسته بندی مایع دستشویی و مایع ظرفشویی و شامپو و شیشه پاک کن در ظروف مختلف میباشد . دستگاه سیلندری به دلیل پیمانه کردن میزان مایع مورد نیاز برای پرکردن با توجه به حجم ظرف از طریق سیلندر ، دقیق ترین دستگاه برای بسته بندی و پرکردن انواع شوینده های بهداشتی و صنعتی میباشد ، استفاده از سروو موتور برای دستگاه پرکن مایعات شوینده باعث نرم کار کردن و یکنواختی در ریتم کاری دستگاه پرکن سیلندر پیستونی سروو موتور میباشد ، تعداد نازلها در این مدل دستگاه متناسب با نیاز و راندمان مشتری طراحی و ساخته میشود

سازنده دستگاه پرکن مایع دستشویی مایع ظرفشویی و شامپو و شیشه پاک کن

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده دستگاه های پرکن سیلندر پیستون لنگ و دستگاه سیلندر پیستونی سروو موتور جهت پرکردن دقیق و یکنواخت انواع مایع ظرفشویی و دستشویی و پرکن شامپو و شیشه پاک کن در احجام و ظرفیت های مختلف میباشد .

قیمت دستگاه پرکن مایع ظرفشویی ، دستشویی ، شامپو ، شیشه پاک کن

قیمت دستگاه پرکن و بسته بندی مایع ظرفشویی و شامپو و دستشویی با توجه به نوع متریال و استیل استفاده شده در دستگاه و همچنین تعداد نازلها و امکانات جانبی مانند دستگاه درب بند و میز ترافیک و دستگاه لیبل زن ، متغیر میباشد ، لطفا جهت مشاوره فنی و اطلاع از قیمتهای با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید


Call Now Buttonمشاوره