سازنده دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات دستگاهی است جهت دقت و سرعت بخشیدن در خطوط بسته بندی صنایع مختلف و مناسب برای پر کردن حجم یا وزن مشخصی از مایعات با  چگالی و ویسکوزیته متفاوت.  انتخاب دستگاه پرکن مایعات امری پیچیده است، از این رو توصیه می شود که برای انتخاب درست دستگاه متناسب با محصول خود، حتما با مشاورین ما مشورت نمایید تا باعث افزایش بهره وری در تولیدات شما باشد . هر نوع از این دستگاه های پر کن مختص نوعی خاص از مایعات می باشند که اگر دستگاه اشتباها انتخاب شود، خط تولید شما مختل شده و ضررهای مالی جبران ناپذیری متوجه شما خواهد شد.

ماشین سازی به آفرین ، سازنده انواع دستگاههای خطی پرکن مایعات رقیق ، غلیظ ، اتومات و نیمه اتومات

انواع دستگاه های پرکن مایعات

  1. دستگاه پرکن مایعات ثقلی
  2. دستگاه پرکن مایعات پمپی
  3. دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

کاربرد دستگاه پركن مايعات

  1. مواد غذایی: عسل، مربا، رب، سس،شیره خرما، انواع شربت ها و..
  2. صنایع دارویی: انواع شربت ها، سوسپانسیون ، اسیتون، الکل، انواع لوسیون ها و..
  3. صنایع آرایشی و بهداشتی: شامپو، مایعات بهداشتی، شوینده ها و..
  4. صنایع شیمیایی: انواع روغن ها، انواع لوسیون ها، مواد شیمیایی ، سموم کشاورزی و..

دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی

این دستگاه برای پر کردن انواع مایعات رقیق در ظرف های مختلف بکار میرود.  از این دستگاه برای پر کردن مایعات رقیق با درصد غلظت پایین مانند آب معدنی، اسید، دوغ، آب باتری ، نوشیدنی های طعم دار، مایعات شیمیایی، غذایی و دارویی و.. استفاده میشود.  این دستگاه های بدون استفاده از پمپ یا موتور و بر اساس نیروی جاذبه زمین (ثقل) و تایم قطع و وصل کار میکند.

دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی

پرکن مایعات با روش پرکن پمپی

 از این دستگاه می توان برای پر کردن مایعات غلیظ و نیمه غلیظ داخل ظروف پلی اتیلن،پت، pp و شیشه در احجام ۵۰۰ الی ۲۰۰۰۰ cc مناسب میباشد. روش انتقال مواد از مخزن دستگاه به داخل ظروف بوسیله پمپ و تنظیمات تایمر میباشد .

پرکن مایعات با روش پرکن پمپی

پرکن مایعات به روش سیلندری پیستونی

اگر به دنبال دقت بالا هستید و در صدد راه اندازی بسته بندی مایعات غلیظ مانند پرکن ماست و یا پرکن عسل ، پرکن شیره خرما ، پرکن مایع ظرفشویی و … هستید، بهترین گزینه پرکن سیلندر پیستونی است. این روش در ماشین آلات اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان در آن حجم مشخصی برای پرکردن تنظیم کرد.

مایعات رسانه های مداومی هستند که مولکول های آنها مانند مواد جامد نیست و از این رو تحرک بیشتری دارند. مایعات و گازها هر دو مایعات هستند و برخی از آنها مانند هوا و آب از اهمیت حیاتی برخوردار هستند ، زیرا برای حفظ حیات ضروری هستند.

به عنوان نمونه مایعات می توان به آب ، هلیم فوق مایع یا پلاسمای خون اشاره کرد. موادی وجود دارد که جامد به نظر می رسند ، اما با این وجود خصوصیاتی را که مایعات دارند ، به عنوان مثال قیر نشان می دهند. با قرار دادن یک آجر در بالای یک قطعه بزرگ قیر مشاهده می شود که کم کم غرق می شود تا به ته آن برسد.

مشخصات مایعات

مشخصات مایعات

میزان تفکیک بیشتری بین مولکول های آن در مقایسه با جامدات داشته باشید. در مورد مایعات ، مولکول ها هنوز مقداری انسجام را حفظ می کنند ، در حالی که در گازها تعامل کمتری دارند.

هنگامی که نیروهای برشی به آنها وارد می شود ، جریان یا تخلیه کنید. مایعات در برابر فشار مقاومت نمی کنند ، بنابراین هنگامی که به آنها اعمال می شود به طور مداوم و دائمی تغییر شکل می دهند. به شکل ظرفی که حاوی آنهاست تطبیق داده می شود و اگر گاز باشد ، بلافاصله منبسط می شوند تا زمانی که کل حجم همان سطح را پوشش دهند. بعلاوه ، اگر بتوانند ، مولکولها به سرعت از درون ظرف فرار می کنند.

گازها به راحتی قابل فشرده شدن هستند ، یعنی حجم آنها به راحتی قابل تغییر است. از طرف دیگر ، برای اصلاح حجم مایعات نیاز به تلاش بیشتری است ، به همین دلیل در محدوده وسیعی از فشارها و دما غیرقابل تطبیق تلقی می شوند. مايعات هنگامي كه فشار وارد بر آنها ثابت است سطح آزاد و صافي دارند. به عنوان مثال در فشار جو ، سطح دریاچه ای بدون موج مسطح است.

خواص مایعات

رفتار ماکروسکوپی مایع توسط چندین مفهوم توصیف می شود ، اصلی ترین مفاهیم عبارتند از: چگالی ، وزن مخصوص ، چگالی نسبی ، فشار ، مدول تراکم پذیری و گرانروی. بیایید ببینیم هر یک به طور خلاصه از چه چیزهایی تشکیل شده است.

طبقه بندی انواع مایعات

مایعات براساس معیارهای مختلف طبقه بندی می شوند ، وجود یا عدم وجود اصطکاک یکی از آنهاست:

مایعات ایده آل

چگالی آن ثابت است ، غیرقابل انعطاف است و ویسکوزیته آن صفر است. همچنین غیر محرک است ، یعنی هیچ گردبادی در داخل ایجاد نمی شود. و سرانجام ثابت است ، یعنی همه ذرات سیالی که از نقطه خاصی عبور می کنند سرعت یکسانی دارند

مایعات واقعی

در لایه های مایعات واقعی اصطکاک وجود دارد و بنابراین ویسکوزیته نیز قابل فشرده شدن است ، اگرچه همانطور که گفتیم مایعات در طیف وسیعی از فشارها و دما قابل انعطاف نیستند.

معیار دیگری تعیین می کند که مایعات می توانند نیوتنی و غیر نیوتنی باشند ، بسته به مدل ویسکوزیته ای که دنبال می کنند:

مایعات نیوتنی

آنها قانون ویسکوزیته نیوتن را انجام می دهند

τ = μ (Δv / Δy)

مایعات غیر نیوتنی

آنها قانون ویسکوزیته نیوتن را ندارند ، بنابراین رفتار آنها پیچیده تر است. آنها به نوبه خود به مایعات دارای ویسکوزیته طبقه بندی می شوند مستقل از زمان و کسانی که ویسکوزیته دارند وابسته به زمان، هنوز پیچیده تر است.

محصولات دیگر


Call Now Buttonمشاوره