محاسبه طول خشک کن

محاسبه طول خشک ­کن ، طول خشک‌ کن، کوره خشک کن ،خشک کن ، طول‌خشک‌ کن ، محاسبه‌ طول‌ خشک‌کن ، طول دستگاه خشک کن ، دستگاه‌خشک‌ کن

اگر زمان خشک شدن را به طریقی بتوان تعیین نمود (در یک واحد خشک­کن موجود و یا در آزمایشگاه در تحت شرایطی که در خشک اصلی موجود است) این زمان برای طراحی مکانیکی خشک ­کنی که در زمان اقامت مواد درآن، مقدار کمی از زمان خشک شدن بیشتر باشد مورد استفاده قرار می­گیرد.

رابطه­ ای که می­توان از آن استفاده نمود قبلاً ذکر شده است. مسئله مهم در ایفا یکسان بودن شرایط در خشک­ کن آزمایشگاهی و خشک ­کن اصلی است و این بدان معنی است که زمان خشک شدن می ­بایستی از روی یک خشک کن مقیاس صنعتی و با یک طرح بزرگ نیمه صنعتی تعیین شده باشد.

محاسبه طول خشک ­کن مسئله ای است که تواماً با انتقال جرم و انتقال حرارت مربوط می­شود. روش محاسبه بعداً می ­آوریم. کل تغییرات مقدار زپرطوبت خوراک در خشک­ کن به تعداد مناسبی تقسیم می­شود.

این تقسیم ها شامل مراحل پیش گرم نمودن خوراک (که خوراک را به دمای حباب مربوط می­رساند) و مرحله خشک شدن با شدت ثابت و بقیه تقسیمات (۶ تا ۱۰ قسمت) مربوط به مرحله خشک شدن با شدت نزولی می­شود.

ها شامل مراحل پیش گرم نمودن خوراک (که خوراک را به دمای حباب مربوط می­رساند) و مرحله خشک شدن با شدت ثابت و بقیه تقسیمات (۶ تا ۱۰ قسمت) مربوط به مرحله خشک شدن با شدت نزولی می­شود.

محاسبه‌ طول‌ خشک‌کن

اگر محاسبات با استفاده از کامپیوتر انجام شود می­توان تعداد تقسیمات را زیاد نمود و دقت محاسبات را افزایش نمود. طراح یک خشک­ کن باید هر طراحی را با یک مسئله مجزا و منفرد بداند، طرحهای دیگران تنها می­تواند، راهنمایی برای طراحی او باشد.

دمای خوراک و دمای هوا و دمای حباب مرطوب معلوم است انگاه طول قسمت پیش گرم نمودن خوراک و رساندن خوراک به دمای حباب و قسمت خشک شدن با شدت ثابت با استفاده از ضرائب انتقال حرارت محاسبه می­شود (فرض می­شود که در قسمت پیش گرم نمودن خوراک، خشک شدن صورت نمی­گیرد)

برای محاسبه طول قسمتی از خشک ­کن که درآن خشک شدن با شدت نزولی صورت می­گیرد، ضریب انتقال جرم درواحد طول، بر حسب تابع از مقدار رطوبت لازم است. ضریب انتقال حرارت درسرتاسر خشک­کن را می­توانیم ثابت فرض کنیم. شاید بهتر باشد.

نخست زمان خشک شدن تخمین زده شود و آنگاه طول خشک کن برای تامین زمان فوق محاسبه شود. این روش محاسبه اساساً مشابه روش قبل است با این تفاوت که مراحل محاسباتی آن متفاوت است.

محصولات دیگر


Call Now Buttonمشاوره