دستگاه پرکن و بسته بندی مایع دستشویی و مایع ظرفشویی و شامپو

دستگاه پرکن سیلندر پیستونی بهترین مدل برای پرکردن و بسته بندی مایع دستشویی و مایع ظرفشویی و شامپو در ظروف مختلف میباشد . دستگاه سیلندری به دلیل پیمانه کردن میزان مایع مورد نیاز برای پرکردن با توجه به حجم ظرف از طریق سیلندر ، دقیق ترین دستگاه برای بسته بندی و پرکردن انواع شوینده های بهداشتی و صنعتی میباشد ، استفاده از سروو موتور برای دستگاه پرکن مایعات شوینده باعث نرم کار کردن و یکنواختی در ریتم کاری منظم دستگاه پرکن سیلندر پیستونی سروو موتور میباشد ، تعداد نازلها در این مدل دستگاه متناسب با نیاز و راندمان مشتری طراحی و ساخته میشود

سازنده دستگاه پرکن مایع دستشویی مایع ظرفشویی و شامپو

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده دستگاه های پرکن سیلندر پیستون لنگ و دستگاه سیلندر پیستونی سروو موتور جهت پرکردن دقیق و یکنواخت انواع مایع ظرفشویی و دستشویی و پرکن شامپو در احجام و ظرفیت های مختلف و همچنین سازنده دستگاه پرکن پمپی و دستگاه های پرکن ثقلی میباشد

سازنده دستگاه پرکن مایع دستشویی مایع ظرفشویی و شامپو

قیمت دستگاه پرکن مایع ظرفشویی ، دستشویی ، شامپو

قیمت دستگاه پرکن و بسته بندی مایع ظرفشویی و شامپو و دستشویی با توجه به نوع متریال و استیل استفاده شده در دستگاه و همچنین تعداد نازلها و امکانات جانبی مانند دستگاه درب بند و میز ترافیک و دستگاه لیبل زن ، متغیر میباشد ، لطفا جهت مشاوره فنی و اطلاع از قیمتهای با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

دستگاه پرکن و بسته بندی مایع دستشویی

در واقع می توان گفت صابون مایع یا همان مایع دستشویی شکل پیشرفته تری از یک صابون طبیعی می باشد. در فرمولاسیون مایع دستشویی از نمک های سدیم یا پتاسیم اسیدهای چرب استفاده شده و مواد شیمیایی تشکیل دهنده آن پتاس، سود، روغن گیاهی، عصاره گل به عنوان رایحه دهنده و الکل صنعتی میباشد. در طول جنگ های جهانی منابع مربوط به چربی و روغن های حیوانی و گیاهی در تولید صابون با کمبود مواجه شد در نتیجه شیمیدان ها از مواد اولیه ی دیگری استفاده کردند و ترکیبات سنتزی که از آن ها به نام مواد شوینده یاد می‌کنیم، تهیه کردند. تفاوت اصلی بین مایع دستشویی و صابون در فرمولاسیون مورد استفاده در تهیه ی مایع دستشویی است که متفاوت و پیچیده تر از صابون می‌باشد. مایع دستشویی به منظور شستن و تمیز کردن دست فرموله شده است. اما بسته به محتوا ممکن است ویژگی های مختلفی داشته باشند. انواع مختلف شوینده  دست برای استفاده ی کودکان، افراد با پوست خشک و حساس، حاوی گلیسیرین، با ضد باکتری، الکل دار و غیرالکل دار و..در بازار تولید شده است.

عملکرد مایع دستشویی

با استفاده از مایع دستشویی روغن به ذرات کوچکتر  شکسته می شود و بدین ترتیب در آب می تواند حل شود. مکانسیم عمل در واقع به دلیل حضور مولکول های ‌ ‌سورفکتانت‌‌‌‌‌  است. ساختار این مولکول ها دارای دو بخش قطبی (آب دوست) و زنجیره ی غیرقطبی (آب گریز) است که این سبب می شود بخشی از آن با مولکول چربی و میکرواورگانیسم های بیماری زا ترکیب شود و بخش دیگر با آب برهمکنش داشته و سبب شویندگی  و حذف چربی و آلودگی ها از سطح پوست می شود.

دستگاه پرکن و بسته بندی مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی که در اصطلاح عامیانه به آن ریکا (نام تجاری یک مایع ظرفشویی متداول) گفته می‌شود، مایعی شوینده است که برای شستن ظروف از آن استفاده می‌شود. این ماده کف زاست که برای زدودن چربی و اضافات مواد غذایی از روی ظروف طراحی شده‌است. مواد شوینده شستشو برای ماشین‌های ظرفشویی به صورت کارتریج، ژل، مایعات، پک‌ها، پودر و قرص‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هر مایع شستشو دهنده ممکن است شامل سفید کننده، آنزیم‌ها یا مواد شستشو باشد. برخی از مواد شوینده شستشوی ظروف خانگی ممکن است از مواد غذایی مانند بوراکس، روغن اسانس، روغن اوکالیپتوس و صابون نوار رنده شده‌استفاده کنند.
 نوع دیگری از آن وجود دارد که برای شستن ظروف درون ماشین ظرف‌شویی ساخته می‌شود. از نظر شیمیائی مایع ظرفشوئی از ترکیب یک سری مواد اصلی پاک‌کننده تحت عنوان سورفاکتانت و دیگر مواد افزودنی جهت ایجاد کیفیت و بعضی خصوصیات مختلف مثل نرم‌کنندگی و عطر تشکیل شده‌است. سورفاکتانتها خود بر اساس نوع ترکیب شیمیایی به نوع آنیونی و کاتیونی و غیر یونی تقسیم می‌شوند.

سورفاکتانت در مایع ظرفشویی دستی

مواد شوینده دستی از سورفاکتانت استفاده می‌کنند تا نقش اصلی را در تمیز کردن بازی کند. با استفاده از این مواد تنش سطحی کاهش می یابد. افزایش حلالیت مخلوط‌های سورفکتانت مدرن، به آب اجازه می‌دهد تا قدرت پاک‌کنندگی مضاعفی پیدا کنند و از این مایع ظرفشویی در ماشین ظرفشویی نیز بتوان استفاده کرد. با این حال، اکثر مردم همچنین ظروف را با آب خالص شستشو می‌کنند تا مطمئن شوند که از هر گونه باقی ماندهٔ صابون که می‌تواند طعم غذا را تحت تأثیر قرار دهد خلاص می‌شوند. مایع شستشو می‌تواند باعث التهاب پوست و ایجاد اگزما دست شود، مخصوصاً برای افرادی که دارای “حساسیت پوستی” هستند. به این افراد معمولاً توصیه می‌شود که در حین استفاده از مایع ظرفشویی از دستکش استفاده کنند.

انواع مواد شوینده

از گذشته تا کنون انواع مختلفی ماده شوینده برای شستن ظرف‌ها ساخته و در مصرف همگان قرار گرفته‌است. مایع، قرص، ژل و پودر از انواع مواد شوینده برای ظرف می‌باشند. هر مایع ظرفشویی ممکن است حاوی آنزیم، مواد سفید کننده، اسانس و روغن اکالیپتوس باشد. برخی از این مواد شوینده برای استفاده با دست و برخی جهت استفاده در ماشین ظرفشویی هستند.

دستگاه پرکن و بسته بندی شامپو

دستگاه پرکن و بسته بندی شامپو

شامپو نوعی ماده تمیزکننده است که روی مو استفاده می شود. در اکثر موارد، عامل تمیز کننده باید در یک مایع حل شود. مایع را روی موهای مرطوب ماساژ می‌دهند تا کفی درست شود که چربی و کثیفی را در خود حل می‌کند. کف را بعد از چند دقیقه از روی موها می شویند تا موها کاملاً تمیز شود.

شامپو چه کاری انجام می‌دهد

موها هیچوقت چندان کثیف نیستند جز اینکه در خاک غلت بخورید. با این وجود، ممکن است چرب و کدر به نظر برسند. پوست سبوم ترشح می‌کند، ماده‌ای چرب که موها و فولیکول‌های مو را می‌پوشاند. سبوم کوتیکول یا لایه بیرونی ساقه مو را می‌پوشاند و به آن براقی می‌دهد. با این وجود، سبوم باعث می‌شود که موها کثیف و چرب به نظر برسند. تجمع سبوم باعث می‌شود ساقه‌های چربی به هم بچسبند و موها چرب و کدر به نظر برسند. گرد و خاک، گرده و دیگر ذرات به دلیل وجود سبوم به ساقه‌های مو می‌چسبند. سبوم ماده‌ای آب‌گریز است. و اجازه نمی دهد آب به پوست و مو نفوذ کند. نمک و پوسته‌های پوست را می‌توان با آب شست؛ ولی آب بر چربی و سبوم تأثیری ندارد.

شامپو چگونه موها را تمیز می‌کند

شامپوها حاوی مواد پاک‌کننده هستند، خیلی شبیه به موادی که در مایع ظرفشویی یا پودر رختشویی پیدا می‌شود. مواد پاک‌کننده مواد فعال در سطح هستند. این مواد کشش سطحی آب را کاهش می‌دهند و کمک می‌کنند که با چربی و گرد و خاک ترکیب شود. قسمتی از مولکول‌های مواد پاک کننده آب‌گریز هستند. این قسمت از مولکول‌ها با ترکیبات هیدروکربن با سبوم یا هر نوع چربی دیگری ترکیب می شوند. قسمتی از مولکول‌های پاک‌کننده نیز آب دوست هستند؛ بنابراین زمانی که موها را آب می‌کشید، ماده پاک‌کننده به راحتی با آب پاک می‌شود و چربی را نیز با خود پاک می‌کند.

تغییر شامپو

موها به مرور زمان به شامپو عادت نمی‌کند. اگر متوجه شدید که شامپوی شما مانند قبل روی موهایتان جواب نمی‌دهد، آن را دور نیندازید. موها با تغییر فصل تغییر می‌کنند و ممکن است بافت جدیدی به خود بگیرند. یا اگر موهایتان را درست نشویید، شامپو روی پوست سر باقی می‌ماند. شما پاک‌کننده صورت خود را تغییر نمی‌دهید، چرا شامپوی خود را تغییر می‌دهید؟

همه شامپوها ترکیبات ثابتی دارند؛ ولی میزان استفاده از هریک از این ترکیبات در شامپوها متفاوت است. بعضی از ترکیبات از این قرارند:

نرم‌کننده

ماده پاک‌کننده سبوم را از روی مو می‌شوید و به همین دلیل کوتیکول مو در معرض آسیب قرار می‌گیرد. اگر موهایتان را با صابون یا مایع ظرفشویی بشویید، موها تمیز می شوند؛ ولی بی‌حالت و کدر به نظر می‌رسند. شامپو حاوی ترکیباتی است که لایه محافظتی روی مو را جایگزین می‌کند. سیلیکون کوتیکول مو را صاف می‌کند و به موها براقی می‌دهد. الکل چرب از اصطکاک بین موها و وز شدن موها جلوگیری می‌کند. شامپوها معمولاً حالت اسیدی بیشتری نسبت به صابون‌ها دارند، بنابراین حاوی ترکیباتی هستند که میزان اسیدی بودن را کاهش دهند. اگر pH شامپو زیاد باشد، پیوند دی‌سولفیدی کراتین می‌شکند و در نتیجه موها ضعیف می‌شوند یا آسیب می‌بینند.

مواد حفاظت‌کننده

بسیاری از شامپوها دارای ترکیبات اضافه‌ای هستند که از موها حفاظت می‌کنند. ضدآفتاب یکی از رایج‌ترین ترکیبات است. ترکیبات شیمیایی دیگر از موها در برابر آسیب سشوار ها یا سایر محصولات حالت‌دهنده یا آسیب شیمیایی استخرها محافظت می‌کنند.

ترکیبات آرایشی

شامپوها دارای ترکیبات زیبایی هستند که بر میزان پاک‌کنندگی شامپو تأثیر نمی‌گذارد؛ ولی بر رنگ یا رایحه موها تأثیر می‌گذارند. این ترکیبات براقی کمی به مو می‌دهند، شامپو یا مو را معطر می‌کنند و به شامپو و موها رنگ می‌دهند. رنگ دهنده‌ها با شامپو شسته می‌شوند؛ اگرچه به موها سایه رنگ می‌دهند یا کمی موها را روشن‌تر می‌کنند.

ترکیبات اصلی

بعضی ترکیبات به شامپو اضافه می‌شوند تا همه ترکیب را یکنواخت کنند، شامپو را غلیظ کنند تا راحت‌تر بتوان از آن استفاده کرد، از رشد باکتری و قارچ جلوگیری کنند یا عمر شامپو را طولانی‌تر کنند.

دستگاه پرکن و بسته بندی شامپو

Call Now Buttonمشاوره