دستگاه بالابر پودری

دستگاه انتقال پودر یا بالابر پودری جهت انتقال و جابجایی انواع مواد پودری جامدات و گرانول مورد استفاده قرار میگیرد . دستگاه انتقال مارپیچی جهت شارژ یا تخلیه یک مخزن یا سیلو یا میکسرهای پودری و ریبون بلندر که مواد اولیه یا مواد تولید شده میباشد به نقطه مورد نظر با فاصله مختلف و زاویه مشخص جامدات را انتقال داده و جابجا میکند . این دستگاه از طریق شافت داخل لوله که توسط پره های مارپیچی با گام های مشخص روی آن بصورت ماردون و هلیس قرارداده شده حرکت انتقال مواد پودری را انجام می دهد ،

دستگاه بالابر و انتقال پودر استیل و آهنی

 دستگاه انتقال پودری قابل استفاده در بسیاری از صنایع میباشد ، صنایع غذایی و دارویی و صنایعی که میزان خورندگی مواد بالا میباشد میبایست جنس بدنه و ماردون های دستگاه بالابر و انتقال پودر از استیل ۳۰۴ یا استیل ۳۱۶ باشد و صنایعی که میزان خوردندگی و حساسیت مواد پایین هست میتوان از انتقال پودر و اسکرو مارپیچی از جنس آهن استفاده کرد .

ساخت دستگاه بالابر و انتقال پودرماشین سازی به آفرین طراح و سازنده ماردون و اسکرو در سایزهای مختلف جهت انتقال مواد پودری و جامدات و گرانول در سایز های و زاویه های مختلف از جنس آهن و استنلس استیل میباشد . ابعاد قطر خارجی این دستگاه بستگی به قطر و دبی خروجی و راندمان و ظرفیت موادی که نیاز به جابجایی آن هست دارد . لوله های استفاده شده در ساخت دستگاه بالابر و انتقال پودر استفاده میشود از نوع مانیسمان بدون درز یا ورقهای نیمرول شده به شکل یو میباشد

دستگاه انتقال پودر

کاربرد دستگاه بالابر و انتقال پودر

 دستگاه بالابرهای پودر یا ماردون مارپیچی از مهمترین ماشین آلات در صنایع مختلف جهت انتقال و جابجایی انواع جامدات و مواد پودری میباشد ، دستگاه انتقال پودر مهمترین یکی از کاربردی ترین دستگاه جهت جابجا کردن انواع پودر ها و گرانول مانند آرد –انتقال شکر – بالابر ادویه –هلیس و ماردون جهت انتقال انواع قهوه و کافی میکس –انتقال و بلابر انواع پودرهای پروتیین ورزشی –چایی –شیرخشک –نشاسته –نسکافه – پودر کیک – شکلات – پودر کاکائو – بکینگ پودر – پودر ژله – پودر چاشنی – پودر دسر – پودر خامه – پودر ژلاتین – پودر آب پنیر – پودر بستنی – پودر بیسکوییت – پودر سوخاری – پودر سیر – پودر کرم کارامل – پودر زرده تخم مرغ – پودر کشک – پودر نارگیل – دستگاه بالابر پودرهای ساختمانی ملات خشک – ملات ساختمانی – چسب کاشی پودری – چسب کاشی خمیری – مل – پودر سنگ – پودر بند کشی – سیلیس – اسکرو گچ – سیمان – پودر افزودنی های بتن –  رنگ پودری – آهک –کود شیمیایی – کود کشاورزی – کود ان پی کا –  آتش نشانی و خاموش کننده – پودر سی ام سی – نیترات پتاسیم – کربنات کلسیم – نیترات سدیم – سیلیکا ژل – کربن اکتیو – بوراکس –و ده ها پودر و گرانول دیگر کارایی دارد .

نحوه کار دستگاه انتقال پودر حلزونی و مارپیچی

انتقال پودر از طریق پره هایی که حول محور یک لوله به قطر کمتر داخل لوله بزرگتر قرار گرفته انجام می شود و از طریق یک موتور نصب روی شاستی و توسط فولی و تسمه انتقال قدرت انجام می شود.

در انتهای لوله نیز خروجی جهت انتقال پودر در نظر گرفته شده، دستگاه انتقال پودر  هاپر این امکان را به شما می دهد که از طریق فلنج نصب به مخزن دپوی پودر یا میکسرپودر و بلندر شود.که حسن این سیستم کنترل غبارهای حاصله از خروجی دستگاه میکسر پودر بلندر به ورودی انتقال پودر می باشد و همچنین این امکان وجود دارد که خروجی دستگاه پودر انتقال با فلنج نصب بروی کیسه پرکن یا پودرپرکن شود. این سیستم توسط جک های پنوماتیک و دمپر هدایت می شود و با قراردادن یک چشم الکترونیکی باعث و حرکت در آمدن انتقال پودر خواهد شد. جنس دستگاه تماما استیل می باشند و بنا به سفارش مشتری از آهن نیز ساخته خواهد شد.

سیستم انتقال مواد اسکرو در واقع یک مکانیزم انتقال مواد می باشد که از یک اسکرو مارپیچ در حال چرخش در داخل یک لوله استفاده می کند. این مکانیزم قابلیت انتقال مواد خشک پودری و گرانولی را داشته و معمولا به صورت افقی می باشد. سیستم انتقال اسکرو معمولا شامل یک لوله است که در داخل آن یک تیغه به صورت مارپیچ دور شفت پیچیده و توسط الکتروموتور متصل به شفت حرکت کرده و در نتیجه مواد را منتقل می کند. ظرفیت انتقال مواد در این سیستم متناسب با سرعت چرخشی شفت می باشد که با تغییر دور شفت می توان ظرفیت انتقال را تغییر داد. سیستم انتقال اسکرو در مسافت های کوتاه نسبت به سیستم های انتقال پنوماتیکی مقرون به صرفه می باشد.

دستگاه انتقال پودر حلزونی و مارپیچی

تعمیر دستگاه بالابر و انتقال پودر

دستگاه اسکرو انتقال مواد پودری یا بالابر پودر به دلیل مکانیزم بسیار ساده جهت انتقال مواد و جامدات پودری تعمیر بسیار ساده ای دارد ، ماشین سازی به آفرین با دارا بودن کادری آموزش دیده و مجرب تعمیرات انواع سیستم های انتقال مواد پودری را انجام میدهد

قیمت دستگاه انتقال پودر اسکرو و بالابر پودر

آیتم های مختلف در تعیین قیمت دستگاه انتقال پودر ماردونی و مارپیچی ماننده جنس بدنه ، سایز لوله و ماردون و همچنین توان الکتروموتور یا گیربکس مورد استفاده در ساخت بالابر پودر تعیین کننده میباشد ، لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات فنی و قیمتها با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

روش انتقال مواد بوسیله فشار هوا

در ابتدای فرایند انتقال، بلوئر یا دستگاه دمنده ی مورد استفاده، هوای مورد نیاز را تولید می کند سپس مواد را داخل قیف قرار داده و با به حرکت در آمدن شیر دورانی، مواد به وسیله ی پروانه ی این شیر به قسمت پایینی آن انتقال پیدا می کنند، فشاری بالاتر از فشار اتمسفر در قسمت پایینی شیر دورانی وجود دارد و مواد در زمان ریزش تحت تاثیر فشار هوا قرار گرفته و به سمت مسیر انتقال هدایت می شوند و پس از طی کردن مسیر انتقال به داخل مخزن انتقال رفته، هنگام ورود مواد به مخزن، مقداری از هوا و گرد غبار نیز وارد مخزن می شود که توسط فیلتر های مخصوصی که بالای مخزن نصب شده است از مواد جدا شده و خارج می گردد. این فرایند به طور مداوم در حال انجام می باشد و مواد با دبی تعیین شده ای انتقال می یابند.

مکانیزم کلی در سیستم دمش به این صورت است که مواد توسط هوای فشرده به حرکت در می آید و به وسیله ی خط های لوله کشی شده و همچنین جریان هوا با فشار پایین که به وسیله ی یک بلوئر یا ساید چنل حرکت کرده و باعث انتقال مواد از یک نقطه به یک نقطه ی دیگر می شود. این روش برای انتقال مواد از یک مبدا به چند مقصد مناسب می باشد.

مزایای انتقال جامدات به روش فشار هوا

  1. کارایی بسیار بالا و عدم آسیب مواد
  2. امکان جابجایی مواد در ظرفیت های بالا
  3. نیاز به تعمیر کم و سهولت کار در تعمیر
  4. اطمینان و ایمنی بالا به دلیل استفاده از سیستم کاملا بسته
  5. قابلیت انتقال مواد از یک مبدا به تعدادی مقصد توسط یک سیستم
مزایای انتقال جامدات به روش فشار هوا

 انتقال مواد به روش ایجاد خلاء

انتقال مواد در این سیستم به وسیله ی مکش پمپ وکیوم انجام می پذیرد به این صورت که هوا به وسیله ی لوله های انتقال مکیده شده و فشار اتمسفر باعث مکش مواد به داخل لوله می شود، فشار اتمسفر به طور غیر مستقیم نقش بسیار مهمی در انتقال دارد و باعث هدایت مواد به داخل لوله ی مکش می شود سیستم های انتقال مواد به روش ایجاد خلاء همگی در چهارچوب به خصوصی عمل می کنند این مواد ابتدا توسط یک نقطه تغذیه و به وسیله ی لوله های متصل شده به یک مخزن منتقل می شوند در این زمان باید هوا از مواد جدا شود که این عمل توسط فیلتر های مخصوص انجام می گیرد و مواد را تمیز می کند همه ی این فرایند توسط یک سیستم کنترل اداره می شود. این روش برای انتقال مواد از چند مبدا به یک مقصد مناسب می باشد.

 انتقال مواد بوسیله پمپ وکیوم

پمپ وکیوم در داخل مخزن سپراتور ایجاد خلاء کرده باعث جریان پیدا کردن هوا به وسیله ی لوله ها و خط مکش از محل تغذیه مواد به داخل لوله می شود و حجمی از مواد به وسیله ی فشار هوا به داخل لوله منتقل خواهد شد پمپ وکیوم کانوایر در زمان پر شدن تانک سپراتور از مواد منتقل یافته، خاموش می شود و فشار درونی سپراتور در کمتر از یک دقیقه برابر با فشار محیط می شود و مواد از مخزن سپراتور به مخزن تخلیه منتقل شده و سپس به طور مستقیم به مخزن مد نظر منتقل می گردد بعد از تخلیه مواد، شیر تخلیه بسته شده و فرایند انتقال تکرار می شود این فرایند تا زمانی که کل سیستم خاموش نشود به صورت اتوماتیک کار می کند و سبب منتقل شدن مواد از کوچک ترین تا بزرگ ترین ظرفیت ها می شود.

 انتقال مواد بوسیله پمپ وکیوم

مزایای انتقال مواد به روش ایجاد خلاء

  1. راندمان کاری بالا و سبک وزن بودن
  2. نصب و راه اندازی بسیار آسان
  3. خورندگی و تعمیر بسیار پایین
  4. تعمیرات آسان
  5. انتقالی تمیز و بدون گرد غبار و آلودگی محیط

Call Now Buttonمشاوره