دستگاه پرکن و بسته بندی مایعات اشتعال زا

دستگاه پرکن الکل

الکل یک ماده آلی شامل گروه عاملی ‌OH متصل به کربن با فرمول عمومی R−OH است. الکل‌ها بیشترین ترکیبات آلی را تشکیل می‌دهند. در ساخت عطرها و سنتز بسیاری از ترکیبات بکار می‌روند. دو مورد از مهمترین الکل‌ها در جهان،‌ متانول و اتانول هستند. از اتانول در تهیه لوازم آرایشی، داروسازی و سوخت‌ها استفاده می‌شود. متانول به عنوان ماده اولیه در تهیه فرمالدهیدها و رزین‌ها کاربرد دارد. همچنین از این الکل در سوخت‌ها،‌ ضدیخ و تمیز کردن فلزات بهره می‌برند. تقطیر الکل در حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در هند صورت می‌گرفت اما زکریای رازی در جهان به عنوان کاشف اتانول شناخته شده است.

دستگاه پرکن تینر

تینر و تینر فوری حلال و ماده شیمیایی است که به عنوان رقیق کننده و بهبود خواص رنگ ها مورد استفاده قرار میگیرد. تینر از اصلی ترین و مهم ترین ابزار در صنعت نقاشی های صنعتی و ساختمانی است.جهت ساخت این ماده شیمیایی باید استخراج نفت و مواد پایه نفتی صورت پذیرد. زمانی که شما از تینر در رنگ استفاده می نماید. این ماده شیمیایی تاثیر بسزایی در خواص کاربری رنگ ایفا می نماید.

دستگاه پرکن استون

استون ماده ای بی رنگ، قطبی، فرار و حلال آلی قابل اشتعال می باشد. اتم هیدروژن متصل به FON  ندارد بنابراین فاقد پیوند هیدروژنی است.این ماده به طور طبیعی در گیاهان، دود اگزوز وسایل نقلیه و … یافت می شود.از جمله کاربردهای مهم آن می توان استفاده به عنوان حلال در صنایع مختلف، پاک کننده رنگ ها و همچنین صنایع دارویی دانست

استون یکی از رایج ترین حلال های آلی در فرآیند های شیمیایی می باشد و به عنوان یکی از مهم ترین و کاربردی ترین حلال ها در واکنش های آلی ، کروماتوگرافی و تبلور مجدد استفاده می شود. . بخارات محصول فوق از هوا سنگین تر بوده و معمولا در ارتفاع پایین تری تجمع میابد.جالب است بدانید ماده فوق به عنوان محصول جانبی در متابولیسیم طبیعی بدن تولید و دفع می گردد. ساختار و برخی از خواص این محصول در ادامه ذکر شده است.

سازنده دستگاه های بسته بندی الکل و استون و تینر

ماشین سازی به آفرین سازنده ماشین آلات اتوماتیک و نیمه اتومات جهت پرکن و بسته بندی انواع الکل ، استون و تینر در ظروف متفاوت و ظرفیت های مختلف میباشد ، این مایعات رقیق و اشتعال زا را میتوان با دو روش پرکن ثقلی و پرکن پمپی ، داخل انواع ظروف پرکرد .

دستگاه پرکن و بسته بندی مایعات اشتعال زا

دستورالعمل های استاندارد ضد انفجار ATEX

دستورالعمل های ATEX از جمله استانداردهای تجهیزات ضد انفجار مهم در زمینه ایمنی و حفاظت در قاره اروپا هستند. کلمه ATEX مخفف کلمه فرانسوی Atmosphere Explosive می‌­باشد. به منظور رسیدگی به امر حفاظت در برابر انفجار، اتحادیۀ اروپا دستورالعمل ATEX 94/9/EC را برای تولیدکنندگان و دستورالعمل ۱۹۹۹/۹۲EC  را برای استفاده کنندگان ارائه کرد. این دستورالعمل ها به مرور زمان به قوانین رسمی در کشورهای مختلف بدل شدند. شخص استفاده کنندۀ محصولات به منظور آن­که برای تأمین مقاصدش از تجهیز مناسبی استفاده کند، لازم است تا به مطالب و جداول استاندارد ATEX رجوع کند. به طور کلی در استاندارد ATEX تجهیزات به دو گروه تقسیم می­‌شوند.

گروه اول :  تجهیزاتی که در معادن زیرزمینی مانند معدن زغال سنگ استفاده می­‌شوند و تأسیسات مرتبط کنندۀ آن­ها با سطح زمین که در معرض گازهایی مانند متان و گرد و غبارهای قابل احتراق هستند.

گروه دوم :  دستگاه ها و تجهیزاتی که در سایر مناطق به جز معدن استفاده می­‌شوند و ممکن است در معرض گازها و مواد قابل اشتعال باشند

 انواع الکل‌های طبی و صنعتی

دریافتیم که به‌طورکلی وقتی ماده‌ای دارای عنصر شیمایی OH باشد در گروه الکل‌ها طبقه‌بندی‌شده و برای بیشتر مردم یک تقسیم‌بندی کلی وجود دارد که گستره این ماده را به دو مدل صنعتی و طبی تقسیم می‌نماید. اما به شکل علمی‌تر بهتر است که بگوییم الکل‌ها در دسته متیلیک یا متانول و اتیلیک و یا اتانول قرار می‌گیرند. نخست کمی در مورد اتانول صحبت می‌کنیم.

الکل متیلیک

در واقع الکل متیلیک از تقطیر چوب‌ها به وجود آمده و البته جالب است بدانید که نام دیگر و قدیمی آن عرق چوب می‌باشد. این ماده کاملاً بی‌رنگ بوده و در دمای ۶۶ درجه سانتی‌گراد به نقطه‌جوش می‌رسد. درصورتی‌که با آتش تماس برقرار کند شعله آن و بازتابی آبی‌رنگ خواهد داشت. در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین کاربردهای این الکل در رنگ‌سازی خواهد بود.

متانول

متانول یک ماده به‌شدت سمی و خطرساز بوده که در صنعت کاربرد دارد. جالب است بدانید که نوشیدن ۸ گرم و بیشتر از این ماده سبب ایجاد اختلالات شدید در سیستم گوارش و همین‌طور ساختار و فعالیت عادی کلیه‌ها می‌شود. ازاین‌رو کوری و مرگ حتمی از جمله خطراتی است که این ماده برای سیستم ایمنی بدن به وجود می‌آورد و در بسیاری از مواقع امکان خارج کردن آن از بدن نیست.

الکل اتیلیک چیست و چه کاربردی دارد

الکل اتیلیک یکی از اصلی‌ترین موادی است که در این حوزه مورداستفاده قرار گرفته و نقش مهمی در صنایع مختلف و همین‌طور فعالیت کارخانجات و زندگی روزمره دارد. این ماده در نان گندم وجود داشته و در دمای ۷۸ درجه سانتی‌گراد می‌جوشد. البته نقطه انجماد آن نیز ۱۱۴ درجه سانتی‌گراد بوده و این مسئله باعث می‌شود که در دمای سرد نیز توسط بشر به جهت کاربردهای خاص مورداستفاده قرار بگیرد. اتانول یا همان الکل اتیلیک در مشروبات الکلی موجود بوده و در کبد ۸ گرم در ساعت اکسید خواهد شد. اگر میزان اتانول موجود در خون شما به یک درصد برسد احتمالاً با مشکلات تنفسی، اختلالات و همین‌طور عارضه‌های دیگری روبرو می‌شوید. از جمله اصلی‌ترین خطراتی که این ماده به وجود می‌آورد می‌توان به ایست قلبی اشاره کرد.

اتانول

اتانول در واقع یکی از مهم‌ترین نام‌ها در این حیطه است. از اتانول د الکل‌های صنعتی و طبی استفاده خواهد شد. به جهت جلوگیری از مصرف به شکل خوراکی با این ماده متانول و رنگ‌های صنعتی مخلوط شده تا امکان مصرف خوراکی وجود نداشت باشد. اتانول در ضدعفونی‌های حوزه پزشکی، حلال‌های صنعتی و موارد آرایشی و بهداشتی یافت می‌شود. اتانول به‌صورت الکل طبیعی در دنیا و در میوه‌ها، غلات قندی، انگور، خرما، برنج، گندم، ذرت و… وجود دارد.

نحوه تشخیص الکل طبی از صنعتی

متانول  (الکل متالیک) یا همان الکل صنعتی با اتانول (الکل اتیلیک) یا طبی تفاوت‌هایی دارد. در ادامه قصد بررسی این تفاوت‌ها و نحوه تشخیص این مورد را داریم. به‌طورکلی در علم پزشکی و شیمی از اسید بوریک نیز به‌عنوان یکی از راهکارهای اصلی و مطمئن برای تشخیص این دو نوع الکل از یکدیگر استفاده می‌شود.

کاربردهای اصلی متانول

به‌طورکلی متانول از جمله مهم‌ترین صنایع شیمایی در دنیا بوده که از آن در ساخت انواع چسب‌های صنعتی، حلال‌ها، ضدیخ، پلاستیک، رنگ، مواد منفجره، ظروف، دوربین‌های عکاسی، فرمالین‌ها و به جهت آرام سوزی بنزین استفاده می‌شود. متانول ترکیب سمی دارد و به جهت ایجاد خشکی و ازبین‌رفتن چربی در پوست نیز ممکن است استفاده شود.

کاربردهای مهم اتانول

بیش از ۲ هزار سال است که اتانول توسط بشر در صنعت و پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. الکل خوراکی یا همان اتانول در موارد زیادی از جمله: الکل سوختی جایگزین سوخت فسیلی، بهداشت و درمان و در حوزه ساخت ضدعفونی‌کننده، صنایع دارویی، صنایع بهداشت و آرایشی و صدالبته صنایع شیمایی و غذایی استفاده خواهد شد. به‌طورکلی از این ماده در شیشه‌پاک‌کن‌ها به دلیل تبخیر به نسبت سریع‌تر و خاصیت لکه بری استفاده می‌شود. امروزه محلول‌های شستشوی دست نیز که بسیار در دنیا استفاده از آن‌ها رواج پیدا کرده است نیز توسط این ماده طراحی و ساخته خواهند شد. جالب است بدانید که خاصیت ضدعفونی و جلوگیری از کشت میکروبی و رشد انگل و بیماری‌های عفونی روی اتانول از بازه  60 تا ۸۵ درصد خواهد بود. به همین دلیل توسط پزشکان علم عفونی، نخست از این ماده به جهت استفاده در دوران بیماری کووید ۱۹ یاد شد.

 انواع تینر و کاربرد آنها

تینرها بسته به کاربردهایی که دارند، دارای انواع متفاوتی نیز هستند. اگر قصد خرید تینر دارید بهتر است ابتدا با انواع آن‌ها آشنا شوید و سپس با توجه به کاربرد هر یک از آن‌ها، مناسب‌ترین نوع تینر را سفارش دهید.

تینر فوری

برای رقیق سازی رنگ‌های فوری هواخشک، رنگ‌های سیلر، کیلر و رنگ‌های نیترو سلولزی از تینر فوری استفاده می‌شود. تینرهای فوری خود به انواع تینر فوری۱۰۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۵۰۰۰، ۲۰۰۰۰ و ۲۵۰۰۰ تقسیم بندی می‌شوند. از خواص ظاهری این تینر می‌توان به بی رنگ بودن و بوی بسیار تند آن اشاره کرد. برای ترکیب این تینر با رنگ‌های سلولوزی باید نسبت ۵/۱ برابری را رعایت کنید. به عبارتی برای هر یک کیلو رنگ، باید ۵/۱ لیتر تینر فوری استفاده شود. تینرهای فوری با درجه ۱۵۰۰۰، ۲۰۰۰۰ و ۲۵۰۰۰ مخصوص رنگ آمیزی اتومبیل‌ها تولید می‌شوند.

تینر روغنی

از این تینر همان‌طور که از نامش پیداست برای رقیق سازی رنگ‌های روغنی استفاده می‌شود. تینر روغنی بر پایه حلال‌های هیدروکربنی تولید می‌شود. نسبت ترکیب این تینر با رنگ روغنی نیم برابر است. به عبارتی برای هر یک کیلو رنگ باید از نیم لیتر تینر روغنی استفاده شود. تینرهای روغنی نسبت به تینرهای فوری خاصیت آتش گرفتگی کمتری دارند و سریع‌تر نسبت به آن‌ها خشک می‌شوند.

تینر اپوکسی

این تینر با هدف رقیق سازی رنگ های اپوکسی و پرایمرهای خانواده اپوکسی تولید می‌شوند. تینر اپوکسی که می‌توانید مستقیما آن را از سایت روشان فام نیز سفارش دهید قدرت حلالیت مناسبی دارد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت های تینر اپوکسی این است که از ایجاد حباب جلوگیری می‌کند. تینرهای اپوکسی سرعت تبخیر بالایی دارند بنابراین در انتخاب نوع رنگ اپوکسی و حین کار با این تینرها باید به این نکته توجه داشته باشید.

تینر کوره‌ای

از تینرهای کوره ای برای رقیق کردن رنگ های کوره ای استفاده می‌شود. از آنجایی که انواع رنگ ها ساختار شیمیایی متفاوتی دارند، برای رقیق سازی هر یک از آن‌ها باید از تینرهای مخصوص به همان رنگ استفاده شود. به عنوان ویژگی‌های این نوع تینر می‌توان به سرعت بالای تبخیر، قدرت حلالیت خوب، قیمت مناسب و شفافیت آن اشاره کرد. توجه داشته باشید که گازهای متصاعد شده از این تینر بسیار آتش زا هستند بنابراین باید تمام نکات ایمنی را حین استفاده از این تینرها رعایت کنید.

تینر ترافیکی

رنگ های ترافیکی دسته ای از رنگ‌های صنعتی هستند که برای خط کشی های خیابان ها و پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای رقیق سازی این رنگ باید از تینر مخصوص به آن یعنی تینر ترافیک استفاده کرد. رنگ‌های ترافیکی خود دارای انواع متفاوتی چون آکلید کلرو کائوچو و اکریلیک ترموپلاست هستند؛ هر یک از این رنگ های ترافیکی تینرهای مخصوص به خود را دارند. این تینر هم مانند سایر تینرها ویژگی‌هایی چون شفافیت، سرعت بالای تبخیر، قیمت مناسب و قدرت حلالیت بالایی دارد.

تینر پلی اورتان اتومبیلی

برای رنگ آمیزی اتومبیل‌ها از رنگ‌های صنعتی پلی اورتان استفاده می‌شود و برای رقیق سازی این رنگ‌ها نیاز است که آن ها را با تینر پلی اورتان اتومبیلی ترکیب کرد. این تینرها چون مصرف عمومی دارند نسبت به دیگر تینرها از سمیت کمتری برخوردار بوده و بوی مطلوب تری نیز دارند. تینر پلی اورتان اتومبیلی سرعت تبخیر و پایداری مناسبی دارد.

تینر پلی اورتان صنعتی

برای رقیق سازی رنگ های پلی یورتان که در صنایع مختلف استفاده‌های زیادی از آن می‌شود می‌توان از تینرهای پلی اورتان صنعتی استفاده کرد. رنگ های پلی اورتان سرعت بالایی در خشک شدن دارند به همین خاطر باید تینری برای رقیق سازی آن‌ها استفاده شود که سرعت خشک شدن آن متناسب با سرعت خشک شدن رنگ پلی اورتان باشد. در نسبت ترکیب رنگ پلی اورتان با تینر باید توجه زیادی داشته باشید. رقیق سازی بیش از اندازه رنگ یا تینر پلی اورتان موجب کاهش کیفیت و دقت کار نهایی خواهد شد

 کاربردهای استون بدانیم

استون ماده شیمیایی است که به طور طبیعی در محیط یافت می ­شود و توسط صنایع نیز تولید می شود. مقادیر کم استن به طور طبیعی در بدن انسان به عنوان یک محصول جانبی متابولیسم ظاهر می ­شود. که کاربردهای مختلفی در زندگی روزمره ی ما دارد. در ادامه به بحث و بررسی کاربردهای استون خواهیم پرداخت.

استون چیست

استون که با نام آیوپاک پروپانون شناخته شده است. مایعی بی رنگ، با بوی و طعم مشخص است. به راحتی در هوا تبخیر می شود. و به خوبی با آب مخلوط می شود. بیشتر استن تولید شده در ساخت مواد شیمیایی پلاستیک، الیاف و داروها مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد اسیتون

قبل از خرید استن بهتر است با کاربردهای آن آشنا شوید.استون، به طور عمده به عنوان یک واسطه ی شیمیایی در تولید مواد شیمیایی و حلال مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای دی متیل کتون به صورت خلاصه در زیر آورده شده است.

  • ۴۰% از استن موجود در تولید متیل متاکریلات، اسید متاکریلیک و متاکریلات
  • ۲۰% به عنوان حلال ( استن حلالی قطبی است به همین دلیل در بسیاری از واکنش های آلی در آزمایشگاه ها به عنوان حلال به کار برده می شود )
  • ۱۳  %از آن در تهیه ی بیسفنول A از واکنش استون با فنول تولید می شود. و به عنوان ماده اولیه جهت تولید بسیاری از پلی اورتان ها و پلی کربنات ها کاربرد دارد
  • ۱۰٪ از این ماده در تولید متیل ایزوبوتیل کتون و متیل ایزوبوتیل کاربینول
  • ۶٪، از این ماده در صنعت – پزشکی ،دارویی
  • ۵٪، از این ماده، در مصارف دیگر مورد استفاده قرار می­ گیرد.
  • ۶٪ باقی مانده صادر شده است. 

سایر کاربردهای استن عبارتند از 

  • در تولید رنگ و جوهر
  • به عنوان پاک کننده رزین فایبرگلاس، اپوکسی و حذف کننده لکه
  • در حمل و نقل و ذخیره سازی استیلن 
  • در تهیه مواد منفجره 
  • در تولید پوشش های حرارتی و پلیمری 
  • به عنوان خشک کننده

کاربرد استون در صنایع آرایشی

پروپانون الکل خاصی را دناتوره می کند و به عنوان افزودنی در محصولات آرایشی و کرم های پوستی به کار برده می شود. پروپانون، به عنوان یک ماده ی اصلی در بسیاری از محصولات پاک کننده های ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. که قطعا تمامی خانم ها با این کاربرد آشنایی دارند. همچنین یکی دیگر از کاربردهای استون حلالیت آن است، به این معنی که می تواند موادی مانند رنگ و لاک را تجزیه یا حل کند. و موجب تسهیل پاک کنندگی آن ها شود. پروپانون را به یک پنبه یا پارچه یا پنبه آغشته کنید. پنبه های آغشته شده به این ماده به راحتی لاک ناخن را پاک می کند. این محصول علاوه بر پاک کنندگی ناخن در موارد دیگر همچون حذف کنندگی رنگ، حذف کننده خش های ساعت و به عنوان براق کننده ی کفش و… مورد استفاده قرار می گیرد. 

کاربرد استون در صنایع نساجی

استن، به طور گسترده در صنعت نساجی به منظور حذف چسب، روغن و سایر مواد اضافی در الیاف ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد استون در صنایع پزشکی و دارویی

استن یک حلال آلی است، که در صنعت داروسازی به عنوان پر کننده، جهت تهیه چگالی و داروهای مایع استفاده می شود. استفاده از این ماده جهت اثر بخشی داروها مهم و ضروری است. 

قیمت دستگاه پرکن الکل – استون – تینر

قیمت دستگاه پرکن و بسته بندی مایعات رقیق اشتعال زا مانند تینر و استون و الکل به عواملی همچون تعداد نازلهای پرکن ، اتومات یا نیمه اتومات بودن خط بسته بندی ، حجم و ظرفیت مخازن استیل و استفاده از الکتروموتورها و تابلو برق ضد جرقه بستگی دارد ، لطفا جهت مشاوره فنی و کسب اطلاع از قیمتها با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید


Call Now Buttonمشاوره