دستگاه کیسه پرکن وزنی

دستگاه کیسه پرکن پودری توزین دار دستگاهی است جهت بسته بندی کیسه ها و پاکتهای حاوی انواع پودر ، گرانول و جامدات طراحی شده و اوزان ۱۰ الی ۵۰ کیلوگرم را پر می کند. استفاده از جکهای پنوماتیک در قسمت خروجی جهت گرفتن کیسه و لودسل و پنل نمایشگر مزن بر روی دستگاه جهت تنظیم وزن مورد نظر از مشخصه های اصلی دستگاه کیسه پرکن میباشد .کار با این دستگاه بسیار ساده است. به طور کلی این دسته از تجهیزات به گونه ای طراحی شده اند تا تمامی کیسه ها از وزن و ویژگی های یکسانی برخوردار باشند. دستگاه پرکن کیسه در بسته بندی مواد پودری و گرانولی مهمترین دستگاه است و برای موادی مانند آرد ، سیمان ، کود های شیمیایی ، ادویه جات در اوزان متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد ، دستگاه برای پركردن كیسه های دهان باز، كه دارای حداقل عرض دهانه ۲۰ سانتیمتر باشند، طراحی شده است. همچنین این دستگاه قابلیت اتصال به دستگاه میکسر پودر از طریق دستگاه بالابر پودری جهت شارژ اتومات مخزن دستگاه کیسه پرکن میباشد .

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده دستگاههای کیسه پرکن پودر و گرانول وزنی جهت انواع کیسه و پاکت

دستگاه کیسه پرکن

مشخصات دستگاه پرکن کیسه و پاکت

  1. مناسب جهت پرکردن مواد پودری و گرانول  
  2. توزین دیجیتال
  3. دقت كیسه گیری ۵۰ ± گرم
  4. حجم مخزن توزین ۱۰۰ لیتر
  5. تنظیم دستگاه بطریقه نرم افزاری
  6. کالیبراسیون وزن بصورت نرم افزاری
  7. مجهز به کیسه شمار
  8. نصب آسان
  9. دارای نمایشگر وزن
  10. اپراتوری آسان
  11. برق مصرفی ۳PH/380V/50HZ/5KW
  12. قابلیت اتصال به دستگاه بالابر پودری

سیستم توزین کیسه

سیستم کنترلی به کار رفته در دستگاه به گونه ای طراحی شده تا استفاده از سیستم توزین وزنی لودسل ها به خوبی در تعامل بوده و به این ترتیب در پر کردن کیسه ها از دقت و سرعت کافی برخوردار باشد.

صفحه نمایشگر وزن دستگاه

دستگاه های کیسه پرکن پودری به منظور کنترل وزن از یک صفحه نمایش تشکیل شده اند. به کمک صفحه نمایش می توان اطلاعاتی از قبیل تعداد کیسه های پر شده ، وزن کیسه ها، مشکل به وجود آمده در سیستم و بسیاری از اطلاعات دیگر را در اختیار اپراتور قرار دهد. عملیات کالیبراسیون و تنظیم دستگاه کیسه پرکن نیز به وسیله صفحه نمایش به کار رفته در آن انجام می پذیرد.

کاربرد دستگاه کیسه پرکن

کاربرد دستگاه کیسه پرکن مواد پودری و گرانول

این ماشین در همه صنایع که با مواد پودری و گرانول سر و کار دارند مورد استفاده قرار می گیرد، اغلب موارد به خصوص آنها که مواد اولیه تولید می کنند و صنایع مادر هستند از این ماشین برای بسته بندی محصول خود بهره می برند. همانطور که از نام این دستگاه ها مشخص است، عمدتا این تجهیزات وظیفه دارند کیسه های مورد نظر را از محصولات پودری و گرانول تا محصولاتی با دانه های نسبتا درشت پر کنند.  از جمله صنایعی که از دستگاه های کیسه پر کن استفاده می کنند عبارت میباشند از :

  • صنایع ساختمانی : سیمان ، گچ ، شن ، ماسه ، ملات خشک ، پودر سنگ ، چسب کاشی و سرامیک ، آهک
  • صنایع شیمیایی : اکسید روی ، آهک هیدراته ، انواع گرانول ، بی کربنات پتاسیم ، بی کربنات سدیم، اوره پتاسیم، منو فسفات آمونیم
  • صنایع غذایی : آرد ، شکر ، نشاسته ، کاکائو ، انواع ادویه ، شیرخشک ، پروتیین ، برنج ، گندم
  • صنایع کشاورزی : بذر ، کود ، اوره ، پتاس ، کربنات کلسیم ، کود های ان پی کا ، خوراک دام و طیور

انواع دستگاه کیسه پرکن

۱- کیسه پرکن با کیسه های دهان باز

اين دستگاه جهت پرکردن كيسه هاي آماده دهان باز (Open Mouse) استفاده میباشد و براي پركردن مواد مختلف شامل : برنج ، شكر ، گندم ،خوراك دام ، مواد شيميائي ، كود گياهي، كود هاي شيميائي و …. مورد استفاده قرار ميگيرند این دسته از تجهیزات تحت عنوان کیسه پرکن پودری دارای سیستم PLC قدرتمندی بوده که می تواند به خوبی فرآیند پر کردن کیسه ها را به عهده بگیرد.

۲- دستگاه پرکن ولو بگ

دستگاه پاکت پرکن یا ولو بگ جهت پرکردن مواد پودری مانند سیمان ، گچ ، چسبهای کاشی و سرامیک پودری ، داخل کیسه و پاکت های کاغذی تیپ ولودار از وزن ۱۰ الی ۵۰ کیلوگرم طراحی شده است. این دستگاه میبایست از طریق یک دستگاه انتقال پودر مارپیچی به میکسر یا سیلو متصل گردد تا مواد پودر بطور یکنواخت و پیوسته به داخل قیف یا مخزن دستگاه کیسه پرکن انتقال داده شود .

قیمت دستگاه کیسه پرکن

قیمت دستگاه کیسه و پاکت پرکن مواد پودری و گرانول بستگی به تجهیزات و متعلقات دستگاه مانند ، میکسر بلندر پودری ، دستگاه بالابر پودر ، نواز نقاله و سیستم دوخت کیسه و پاکت و همچنین جنس اجزاء در تماس با مواد ( استیل یا آهن ) و کیفیت ساخت دارد . لطفا جهت مشاوره و اطلاع از قیمت دستگاه کیسه پرکن با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید.

گونی چیست

گونی نوعی پارچه­ ی زمخت است که برای ساختن کیسه های با دوام و محکم استفاده می شود. گونی برای حمل انواع محصولات مانند محصولات کشاورزی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد که در سایز های دلخواه تولید می شوند.

انواع مختلف کیسه و گونی

انواع گونی و پاکت ها با توجه به ضخامت الیاف و مواد به کار رفته در آنها طبقه بندی می شوند. تنوع نام گونی های موجود بسیار زیاد است و بر اساس جنس، نوع مصرف و … نام گذاری شده اند.

به طور کلی انواع گونی در سه دسته گونی های پلاستیکی، کاغذی و نخی طبقه بندی می شوند.

انواع گونی های پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی از مواد مختلفی ساخته می شوند و هر یک از ویژگی های خاصی برخوردارند. آنها هم چنین در اشکال و رنگ های مختلفی وجود دارند. مطمئنا با آشنایی با انواع پاکت و گونی پلاستیکی می توانید گونی مناسب برای نیاز خود را انتخاب کنید.

گونی های پلی اتیلن

یکی از رایج ترین پلاستیک های مورد استفاده در سراسر جهان، پلی اتیلن است. پلی اتیلن دارای ویژگی های زیاد است که آن را به ماده ای عالی برای تولید کیسه های پلاستیکی تبدیل کرده است. این ماده سبک، نسبتا شفاف و در برابر آب و دما مقاوم است. هم چنین از مقاومت کششی بالایی نیز برخوردار می باشد. کیسه های پلی اتیلن در انواع چگالی ها از چگالی بالا، متوسط و کم تولید می شود.

  • گونی پلی اتیلن با چگالی بالا : از این کیسه ها با اطمینان می توان برای ذخیره مواد غذایی استفاده کرد. کیسه های پلی اتیلن با چگالی بالا موارد استفاده زیادی دارند. از آن ها می توان در فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها و هم چنین برای کیسه زباله و کیسه لوازم خانگی استفاده کرد.
  • گونی پلی اتیلن با چگالی کم : این نوع از گونی برای انواع کیسه غذا، کیسه های نان و هم چنین به عنوان کیسه هایی با خاصیت کشش و مقاومت متوسط استفاده می شود. انواع کیسه های پلی اتیلن با چگالی پایین به دلیل نقطه ذوب پایین برای استفاده در آب بندی بسیار مناسب هستند.
  • گونی پلی اتیلن با چگالی متوسط : گونی های پلی اتیلن با چگالی متوسط از مقاومت و قدرت کشسانی بالایی برخوردار نیستند، به همین دلیل بیشتر برای بسته بندی محصولات کاغذی و کیسه زباله استفاده می شوند.

گونی پلی پروپیلن

این گونی ها  برای مصارف مختلفی از جمله بسته بندی محصولات کشاورزی، شیمیایی، شن و سیمان، مواد غذایی، به عنوان گونی های ساختمانی و هم چنین برای آب بندی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. طیف گسترده ای از انواع کیسه های پلی پروپیلن بر اساس نیاز و خواسته های مشتریان در دو نوع ساده و لمینت تولید و عرضه می شود.

گونی پلی پروپیلن ساده : کیسه های گونی ساده و معمولی در انواع مختلفی تولید و غرضه می شوند. از جمله کیسه های پلی پروپیلن با لایه نایلونی داخلی، کیسه های متراکم و فشرده ، کیسه های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، کیسه های بی رنگ و شفاف یا گونی شیشه ای،  کیسه یک سرباز ته دوخت، کیسه ای والوادار ته دوخت، کیسه های دو لایه، کیسه گونی های بی رنگ و شفاف و کیسه دولایه (لایه نایلون دوزی شده).

گونی  پلی پروپیلن لمینت : کیسه گونی لمینت نسبت به گونی ساده از ظاهر و کیفیت چاپ بهتری برخوردار است و ضد آب می باشد.

انواع پاکت کاغذی

پاکت سوپاپ

گونی یا پاکت سوپاپ دار از رایج ترین گونی کاغذی است. از این نوع گونی ها برای بسته بندی مخصوصا محصولات پودری مانند سیمان و گچ و چسب کاشی و سرامیک استفاده می شود.

پاکت دهان باز

این نوع گونی معمولا کاملا ضد نشت است و برای محصولات شیمیایی و یا مواد غذایی که در هنگام حمل و نقل نیاز به محافظت دارند، قابل استفاده هستند.

پاکت کاغذی لایه دار ( کامپوزیت  )

این گونی در حالت دو لایه و سه لایه و با ترکیبی از کاغذ، نایلون و متالایز تولید می شوند.

پاکت کاغذی یکسره

گونی یکسره جهت بسته بندی پودر مکانیزه و برخی از مواد غذایی استفاده می شود.

انواع گونی و کیسه نخی

گونی های نخی و بومی از رایج ترین گونی های هستند که با الیاف طبیعی ساخته می شوند. این نوع از گونی ها معمولا از جنس نخی سنتی، پنبه ای ارگانیک و پنبه ای بازیافتی هستند. حسن استفاده از گونی های نخی قابلیت استفاده چندین باره از این نوع گونی است. این نوع کیسه ها تجدید پذیر و مناسب محیط زیست هستند. هر کیسه نخی تا ۱۳۱ بار قابلیت استفاده دارند.

کیسه های نخی فیبری

این نوع کیسه بسیار قوی، بادوام و نرم هستند و قابلیت شست و شو با آب سرد را دارند.

کیسه های نخی کالیکو

کیس های کالیکو از پنبه سنتی تهیه شده اند، بسیار محکم و با دوام هستند و قابلیت شست و شو دارند.

کیسه های کنفی

این نوع گونی ها بسیار بادوام و مقاوم در برابر پوسیدگی هستند. کیسه های کنف قابلیت شست و شو دارند و چند بار مصرف هستند. این کیسه ها برای مصارف صنعتی یا غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

محصولات دیگر


Call Now Buttonمشاوره