دستگاه آسیاب چکشی

بطور کلی آسیابها دستگاههای هستند که بمنظور خرد کردن و پودر کردن جامدات استفاده میشوند و در صنایع دارویی ، شیمیایی ،کشاورزی ، آرایشی و … کاربرد دارند.

از محاسن این نوع آسیاب خرد کن جامدات دریک مرحله و مش قابل تعویض آن است . باید توجه داشت سرعت خرد کردن و راندمان آن بستگی به سایز مش و میزان رطوبت و سختی محصول دارد هر چقدر که مش آسیاب ریزتر باشد راندمان تولید پایین خواهد آمد و هرچقدر مش این دستگاه درشت باشد راندمان بالا خواهد رفت . مواد بر اثر ضربه هاییکه توسط تیغه به آن وارد میشوند آسیاب شده که در آسیاب غلتکی با کنش مالشی که روی مواد ایجاد میشود باعث آسیاب شدن میشود. عملکرد برخی از دستگاه های آسیاب به صورت چکشی است که به آسیاب های چکشی مشهور هستند. دستگاه آسیاب چکشی وظیفه تقسیم یا خرد کردن مواد جامد به قطعه های کوچک با استفاده از ضربه های متوالی تیغه ها را به عهده دارد. پر کاربرد ترین و شناخته شده ترین دستگاه خرد کن، دستگاه آسیاب چکشی است که در خرد کردن جامدات و مواد از اصل ضربه استفاده می کند.

دستگاه آسیاب چکشی

روش کار آسیاب چکشی

تمام اين ماشين ها دارای روتور پر سرعتي هستند كه داخل بدنه اي  استوانه اي مي چرخد. شفت معمولا به صورت افقي است. خوراكي كه از بالا وارد بدنه ميشود شكسته و از دهانه پايين بدنه خارج مي شود.  در آسياب چكشي، ذرات توسط مجموعه اي از چكش هاي نوساني كه به ديسك چرخاني لولا شده اند خرد مي شوند. هيچ ذره اي ازخوراك كه وارد منطقه اسیاب كاری می شود نمی تواند از ضربه چكش ها فرار كند. اين ذره چند تكه مي شود، و به طرف صفحه سندان ساكن در داخل بدنه پرتاب و به ذرات كوچكتري خرد می شود. اين ذرات نيز توسط چكش ها ساييده و پودر ميشوند و به طرف شبكه ياغربالي كه روی دهانه تخليه قرار دارد رانده مي شوند.

  ظرفیت آسیاب

ظرفیت خرد کردن و راندمان دستگاه های آسیاب  بستگی به سایز مش و میزان رطوبت محصول دارد.  هر چقدر که مش آسیاب ریزتر باشد راندمان و ظرفیت تولید پایین‌تر خواهد آمد و هرچقدر مش این دستگاه درشت باشد راندمان بالاتر خواهد رفت.  مواد بر اثر ضربه هایکه توسط تیغه به آنها وارد می‌شوند آسیاب شده که در آسیاب غلتکی با کنش مالشی که روی مواد ایجاد می‌شود باعث آسیاب شدن می‌شود.

کاربرد آسیاب چکشی

آسیاب چکشی یکی از پرکاربرد ترین نمونه های اسیاب است که در کارگاههای کوچک و بزرگ صنعتی صنایع دارویی ، غذایی و شیمیایی جهت خردایش انواع جامدات و تبدیل آنها به ذرت کوچک و همگن استفاده میشود ،   این آسیاب یکی از مهمترین دستگاه جهت آسیاب و خرد کردن انواع پودر ها مانند آسیاب شکر – آسیاب ادویه – آسیاب چایی – آسیاب زعفران – آسیاب برنج -آسیاب مغزیجات آسیاب فلفل سیاه آسیاب زردچوبه – آسیاب گندم . آسیاب جو . آسیاب قهوه . آسیاب غلات ، آسیاب آزمایشگاهی ، آسیاب مغزیجات ، آسیاب رومیزی – آسیاب مواد معدنی ، آسیاب گیاهان دارویی  بوراکس- آلومینیوم سولفات- کلسیم کربنات- کلسیم سولفات- منیزیم سولفات- پتاسیم کربنات- پتاسیم کلراید- سدیم کلراید- سدیم فسفات- آسیاب اوره – آسیاب پتاس – آسیاب گوگرد – و ده ها جامدات دیگر کارایی دارد .

ساخت آسیاب چکشی و پین میل

ماشین سازی به آفرین سازنده انواع آسیاب چکشی و پین میل صنعتی و نیمه صنعتی ، از جنس استنلی استیل و آهنی جهت خرد کردن انواع جامدات در ظرفیت ها ی مختلف میباشد

قیمت دستگاه آسیاب چکشی

قیمت آسیاب چکشی به عواملی چون ، جنس بدنه ، ظرفیت اسیاب ، توان الکتروموتور و تجهیزاتی مانند غبارگیر و سایکلون بستگی دارد ، لطفا جهت اطلاع از مشخصات فنی و قیمتها با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

آسیاب پودری

این آسیاب از دو قسمت بدنه و روتور تشکیل شده که مونتاژ و دمونتاژ به راحتی انجام می گیرد ، تیغه های در معرض سایش به راحتی قابل ریگلاژ و تعویض میباشد .به دلیل یکپارچگی توری دور روتور آسیاب این دستگاه راندمان بالای سروصدای کمی ایجاد می کند. بدنه این آسیاب با در نظر گرفتن جنس و موادی که نیاز به آسیاب کردن دارد انتجاب می شود که در صورت لزوم از آلیاژهای ضد سایش استفاده می شود. بدنه این آسیاب یکپارچه و مقاوم در برابر لرزش و ضربات آسیاب می باشد و برای سهولت در تعمییرات و بازدید درب آسیاب از جلو باز می شود شایان ذکر است برای جلوگیری از آلودگی محیط ومهار گرد وغبار در این مکانیزم از فیلتر و غبارگیر استفاده شده است. از این آسیاب می توان برای خردایش و آسیاب انواع مواد معدنی ،آسیاب مواد شیمیایی ، دارویی ، غذایی و تمامی مواد خشک و شکننده استفاده کرد.

آسیاب پین میل

آسیاب پین میل( pin mill )  یکی از کارآمدترین انواع آسیاب های ضربه ای می باشد. این دستگاه با توجه به تعداد زیاد و چیدمان درهم تنیده پین ها و دور بالای روتور نقطه کور بسیار کمتر دارد و میتواند انواع جامدات با قطر کوچک تر به ذرات ریزتر و با کیفیت تری تبدیل کند ، کیفیت ساخت و بالانس بودن روتور پینها بسیار حائز اهمیت است.

عملکرد پین میل

مواد اولیه از طریق یک قیف یا مخزن تغذیه کننده به مرکز محفظه آسیاب هدایت می شوند. چرخش سرعت بالای پین دیسک منجر به ایجاد نیروی گریز از مرکز و شتاب ذرات مواد به سمت محیط خارجی می شود. جریان سرعت بالا و رو به خارج ذرات باعث اصابت آنها به پین ها می شود. در این منطقه، مواد در حین عبور از پین ها در معرض ضربه های متعدد قرار می گیرند که منجر به کاهش اندازه و اختلاط شدید می شود. نیروی اعمال شده به مواد با سرعت روتور تنظیم می شود. برای حداکثر ضربه، سرعت روتور بسیار بالا و برای کاربری های ملایم تر، سرعت های کم انتخاب می شوند. پس از خروج مواد از اسیاب امکان انتقال مواد پودری با یکدستگاه انتقال پودر یا بالابر پودری به مخزن ذخیره یا میکسر پودری یا کیسه کردن مواد آسیاب شده وجود دارد.

طرز کار دستگاه آسیاب پین میل صنعتی

اساس عملکرد دستگاه آسیاب پین میل صنعتی ، پین های تعبیه شده بر روی دو دیسک چرخان داخل دستگاه است. مواد پس از ورود به دستگاه در بین پین های دو دیسک قرار میگیرند. با روشن کردن دستگاه، این پین ها بطور مکرر از کنار یکدیگر عبور کرده و مواد را متلاشی می کند.

آسیاب چکشی

کاربرد آسیاب پین میل

 قابلیت و کاربرد دستگاه آسیاب پین میل بالاست و برای آسیاب مواد مختلفی مانند گندم ، برنج ، غلات ، شکر ، ادویه جات سخت و خشک، گیاهان دارویی خشک ، سبزیجات و میوه های خشک شده و … مناسب است.

ویژگی های آسیاب پین میل

  • امکان استفاده برای جامدات شکننده خشک
  • قابلیت دستیابی به خروجی نهایی بسیار نرم
  •  امکان رسیدن به سایز خروجی ۵۰ میکرون
  • مناسب برای کاربری های غذایی و دارویی

 ظرفیت دستگاه آسیاب پین میل صنعتی

ظرفیت تولید در دستگاه آسیاب پین میل صنعتی بستگی نوع موادیکه که قرار است آسیاب شود دارد ، میزان مش و دانه بندی مورد نظر و سختی و رطوبت مواد در ظرفیت دستگاه آسیاب پین میل تاثیر گذار میباشد . به طور میانگین ظرفیت تولید این دستگاه را بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت و بیشتر در نظر گرفت.

 قیمت دستگاه آسیاب پین میل

قیمت آسیاب پین میل به عواملی چون ، جنس بدنه ، ظرفیت اسیاب ، توان الکتروموتور و تجهیزاتی مانند دستگاه بالاتبر پودر و غبارگیر و سایکلون بستگی دارد ، لطفا جهت اطلاع از مشخصات فنی و قیمتها با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

محصولات دیگر


Call Now Buttonمشاوره