کاربرد دستگاه پرکن بشکه و گالن پرکن وزنی

بسیاری از محصولات در دسته مواد صنعتی ، شیمیایی ، غذایی و پتروشیمی در حالت مایع با احجام بالا در ظروف بشکه و گالن به بازار عرضه می‌شوند. بسته بندی مایعات یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان به شمار می‌رود چرا که در برابر ضربات، شیوه حمل و نگهداری نیاز به مراقبت بیشتری دارند . استفاده از دستگاه بشکه پرکن  مایعات در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد میباشد .

دستگاه بشکه پرکن وزنی

دستگاه پرکن بشکه وزنی جهت بسته بندی و پرکردن انواع مایعات رقیق و غلیط و اشتعال زا کاربرد دارد و مورد استفاده قرار میگیرد ، این دستگاه بصورت خطی در دو مدل نیمه اتومات و تمام اتوماتیک برای بشکه های تکی و پالتی عمل پرکردن مایعات با یک وزن مشخص را انجام میدهد . دستگاه بشکه پرکن وزنی دارای چهار لودسل جهت وزن کردن مایعاع هنگام پرکردن بشکه میباشد ، لودسل ها به یک صفحه نمایشگر وزن متصل میباشند ، دستگاه پرکن بشکه دارای یک پمپ با دبی بالا می‌باشد که راندمان پرکردن بشکه را بالا ببرید. بشکه ها بصورت پالتی یا تکی توسط کارگر یا لیفتراک روی رولیکی قرارداده می‌شوند و هنگامیکه به نقطه مورد نظرمی‌رسند توقف می‌کنند. نازل داخل بشکه هدایت میشود و با دستور فرمان PLC اقدام به پرکردن بشکه می‌کند. پس از پر شدن بشکها و بسته شدن درب آن نوارنقاله حرکت میکند و با شیب ملایم که برای آن در نظرگرفته شده  روی زمین انتقال داده می‌شود ، در این حالت میتوان بشکه ها را به لیفتراک جا به جا کرد.  

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده انواع ماشین آلات بسته بندی و پرکن مایعات در تیپ و مدل های مختلف اهم از پرکن ثقلی ، پرکن پمپی ، پرکن سیلندر پیستونی و بشکه و گالن پرکن وزنی در ظرفیت ها متفاوت میباشد .

دستگاه پرکن بشکه و گالن

دستگاه بشکه پرکن نیمه اتومات – تکی 

این مدل از دستگاه پرکن بشکه جهت پرکردن انواع مایعات رقیق و غلیظ داخل بشکه بصورت تکی میباشد . سیستم اندازه گیری حجم مورد نظر بصورت وزنی میباشد . بشکه بوسیله لیفتراک یا توسط اپراتور بر روی صفحه و زیر نازل قرار میگیرد ، سپس اپراتور با هدایت نازل به دهانه ورودی بشکه و فرمان استارت عمل پرکردن مایعات صورت میگیرد ، دستگاه بشکه پرکن نیمه اتومات تک بشه ای میتواند دارای نوار نقاله ورودی و خروجی جهت تسهیل در امر پرکردن مایعات باشد .

دستگاه بشکه پرکن پالتی

دستگاه پرکن بشکه پالتی دارای یک پمپ با دبی بالا می‌باشد که سرعت و راندامان پرکردن بشکه را بالا میبرد. بشکه ها بصورت پالتی توسط کارگر یا لیفتراک روی نوارنقاله رولیکی قرارداده می‌شوند ، اپراتور دکل نازلها را به ورودی بشکه ها هدایت میکنده و فرمان پرکردن مایع به داخل بشکه را با فشار داده کلید استارت میدهد .اپراتور این عمل را برای تمامی بشکه های روی پالت انجام میدهد تا بشکه ها سر وزن و حجم دقیق مایع مورد نظر را پر کننده . معمولا برای دستگاه بشکه پرکن پالتی نوار نقاله رولیکی ورودی و خروجی تعبیه میشود .

و همچنین میتوان پالت بشکه ها را با پالت بر روی رولیک و نشیمن گاه مورد نظر جهت پرکردن قراردارد ، البته قراردادن بشکه های پالتی روی رولیک توسط لیفتراک میبایست خیلی دقیق و بدون هر گونه ضربه زدن باشد تا لودسل های تعبیه شده در زیر صفحه رولیک دچار مشکل نشود . پس از پر شدن بشکه ها و بسته شدن درب آن ،  نوارنقاله حرکت میکند و با شیب ملایم که برای آن در نظرگرفته شده روی زمین انتقال داده می‌شود ، در این حالت میتوان بشکه ها را به لیفتراک جا به جا کرد.

دستگاه بشکه پرکن

کاربرد دستگاه بشکه پرکن

 دستگاه پرکن بشکه جهت بسته بندی و پرکردن انواع مایعات رقیق و غلیظ صنعتی و خوراکی کاربرد دارد.                                                   

  • انواع روغن های موتور و صنعتی ، روغنهای خوراکی
  • انواع مشتقات نفتی ، گازوییل و بنزین ، ضد یخ
  • انواع حلال ها ، استون ، تینر و مواد شیمیایی
  • انواع مواد شوینده ، مایع دستشویی و ظرفشویی
  • انواع مایعات خوراکی ، اسانس و کنستانتره
مشخصات دستگاه بشکه پرکن

مشخصات ​دستگاه بشکه پرکن

  • سیستم کنترل توزین اتوماتیک
  • دارای دقت و سرعت پرکنی بالا
  • عملکرد فوق العاده با کاربری آسان
  • افزایش بهره وری و کیفیت در محصول نهایی
  • دارای ستون متحرک ( جهت تنظیم ارتفاع  (
  • دارای چکه گیر جهت جلوگیری از لیک کردن و آلودگی محیط
  • دارای طراحی ویژه جهت ورود نازل به درون بشکه
  • قابل استفاده برای بشکه های متفاوت از نظر قطر دهانه و ارتفاع
  • قابلیت کارکرد جهت انواع مایعات رقیق و نیمه غلیظ
  • قابلیت سفارش نقاله قبل و بعد از دستگاه
  •  قابلیت پرکنی از ته بشکه
  • قابلیت قراردادن دستگاه داخل کانوپی ( کانتینر ) و مونیتورینگ اتومات بدون دخالت دست

قیمت دستگاه بشکه پرکن

قیمت دستگاه بشکه پرکن به عواملی زیادی بستگی دارد ، اتومات یا نیمه اتومات بودن ، دارشتن مخزن ثانویه ، نوع پمپ و دارا بودن رولیک و همچنین استفاده از ملزومات ضد جرقه جهت مایعات اشتعال زا ، لطفا جهت مشاوره و اطلاع دقیق از قیمتها با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید .

بشکه چیست

بشکه‌ها ابعاد وسیعی از ظروف و محفظه‌های حمل و نقل مواد و تولیدات مایع را در بر می‌گیرند و تفاوت آن‌ها در شکل، اندازه و جنس می‌باشد. بشکه عبارتست از یک ظرف استوانه‌ای با قاعده‌های مسطح دایره شکل که در اندازه‌های مختلف کاربرد داشته، و جنس بدنه آن از فلز یا آلیاژهای فلزی، فیبر، پلاستیک یا تخته چندلامی‌باشد.

چگونگی استفاده از لیفتراک برای حمل بشکه

بشکه‌ها در انواع و اقسام مدل‌ها و طرح‌ها و بسته به نوع فعالیتی که خواهند داشت تقسیم بندی می‌شوند که در این مقاله بسته به نوع فعالیت بشکه گیر فاطر به دسته بندی زیر تقسیم می‌شوند:

  • بشکه پلاستیکی لبه دار
  • بشکه قیر استوانه ای
  • بشکه‌های استوانه‌ای دربسته
  • بشکه‌های استوانه‌ای درباز
  • بشکه‌های مخروطی در باز فلزی

بشکه فلزی

بشکه هایی از این نوع معمولاً برای حاوی مواد خطرناک استفاده می شوند. آنها ظروف با دوامی هستند و حداکثر محافظت را تضمین می کنند که استفاده از آنها را واقعاً ایمن می کند. آنها می توانند تا ۲۵۰ لیتر مواد را در خود جای دهند. که در ایران با نام بشکه ۲۲۰ لیتری هم شناخته میشوند .

بشکه پلاستیکی

ظروفی هستند که برای نگهداری محصولات مایع و جامد خطرناک یا غیر خطرناک استفاده می شوند. آنها می توانند تا ۲۰۰ لیتر از این مواد و حداقل مقدار ۵۵ لیتر را در خود جای دهند. بشکه پلاستیکی بیشتر برای مصارف صنعتی استفاده می شود . این بشکه پلاستیکی از  پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده است. بشکه پلی اتیلنی به دو نوع دهانه باز و دهانه بسته تقسیم می شود .

بشکه فیبری

بشکه فیبری عمدتاً برای برآورده کردن الزامات بسته بندی مختلف استفاده می شود. برای صنایع شیمیایی، دارویی، چسب، رنگ یا صنایع غذایی استفاده میشوند. آنها به عنوان بسیار بادوام شناخته شده اند. دو نوع درام فیبر وجود دارد Lock-rim و All-fiber آنها می توانند تا ۲۵۰ لیتر مایع یا هر ماده دیگری را در خود جای دهند.

ظرفیت بشکه ها

حجم هر بشکه انواع مختلفی از بشکه‌ها در بازار موجود است. حجم عرف آنها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر است. حتی بشکه های ۱۰۰۰ لیتری نیز برای انتقال داخلی نیز وجود دارد ،در آمریکا برای حمل و نقل بین ایالت‌ها از بشکه‌هایی با حجم ۹۵.۵ تا ۱۱۵.۶ لیتر برآورد می‌شود. وزن بشکه‌ها نیز با توجه به غلظت، بین ۹۰.۷ و ۱۷۰.۶ کیلوگرم متغیر است.اما در داد و ستد‌های بین‌المللی از استاندارد بشکه‌های ۴۲ گالنی استفاده می‌شود. بشکه‌هایی که اگر بخواهیم به صورت دقیق محاسبه کنیم ۱۵۸.۹۸۷۳ لیتر حجم دارند. البته این دقت در همه مبادلات ممکن نمی‌شود. بنا براین بشکه‌های نفت را همان ۱۵۹ لیتر در نظر می‌گیرند. ظرفیت هر کدام از این بشکه‌ها به تفکیک قابل بیان است. بشکه فلزی استوانه‌ای در باز و در بسته و مخروطی، به‌ترتیب ظرفیت‌های ۲۴۰-۲۲۰ و ۳۵-۲۱۰ لیتری دارند. بشکه‌های مخروطی صرفا درباز تولید می‌شوند. روغن های صنعتی با حجم ۲۰۸ لیتر پر و بسته بندی میشوند .

دستگاه پرکن گالن یا گالن پرکن

دستگاه مایع پرکن گالنی جهت پرکردن انواع مایعات رقیق و غلیظ قابل استفاده در بسیاری از صنایع میباشد . سیستم اندازه گیری حجم مواد پرشده بصورت وزنی میباشد . این دستگاه را میتوان بصورت تمام اتومات و نیمه اتومات طراحی کرد و ساخت

دستگاه پرکن گالن ۲۰ لیتری

دستگاه پرکن گالن ۲۰ بیست لیتری نمونه ای از دستگاه های پرکن است که برای پر کردن انواع گالن های محتوی مایعات خوراکی و غیر خوراکی در صنایع دارویی غذایی بهداشتی و شیمیایی کاربرد دارد. و عموما روش پرکردن مایعات داخل ظروف و گالنهای ۲۰ لیتری بصورت وزنی میباشد .

دستگاه پرکن گالن

کاربرد دستگاه گالن پرکن ۲۰ لیتری

از آن جایی که گالن ها پر مصرف ترین نوع ظروف برای نگهداری و بسته بندی مایعات در احجام  1 لیتری ، ۲ لیتری ، ۴ لیتری – ۵ لیتری – ۱۰ لیتری – ۱۵ لیتری – ۲۰ لیتری میباشند . و طیف گسترده ای از مایعات در صنایع مختلف جهت نگهداری مایعات مانند دوغ، آبمیوه، آب معدنی، عرقیجات روغن های صنعتی، روغن های خوراکی ،  سموم کشاورزی، الکل، تینر، رنگ و رزین و بسیاری از مایعات دیگری را جهت بسته بندی پوشش میدهند . استفاده از دستگاه گالن پرکن جزو ضروریات یک کارخانه بسته بندی محسوب میشود . ماشین سازی به آفرین سازنده انواع دستگاه های پرکن گالن در حجم های مختلف بصورت نیمه اتومات و تمام اتومات میباشد

مهم ترین کاربردهای گالن

  1. صنایع آرایشی بهداشتی ، انواع شویند ها شامپو ، مایع دستشویی و ظرفشویی یا اکسیدان ها
  2. صنایع شیمی ساختمان  زودگیرها، مواد شیمیایی و روان کننده ها
  3. صنایع غذایی انواع روغنهای خوراکی ، روغن آفتاب گردان ، روغن ریتون ، ماست ، دوغ ، شیر
  4. صنایع نقت و گاز و پتروشیمی پتروشیمی ، نفت ، روغن موتور ، روغن های صنعتی ، ضد یخ
  5. صنایع کشاورزی انواع سموم و افت کش ها
  6. صنایع شیمیایی انواع اسیدها

مشخصات دستگاه پرکن گالن ۲۰ لیتری

  • تمامی اجزاء در تماس با مواد از جنس استیل میباشد
  • قابلیت نصب دستگاه درب بند بر روی خطوط بسته بندی
  • تابلو برق با ملزومات کره ای و مجهز با پی ال سی
  • دستگاه اتومات و نیمه اتومات
  • استفاده از پمپ مناسب با نوع سیال
  • قابلتی نصب نوار نقاله و کانوایر بر روی خط
  • نازلها پنوماتیک
  • دارای چکه گیر

گالن چیست

گالن بطری ظرف پلاستیکی و فلزی درب داری است که در واقع واحد اندازه گیری حجم مایعات محسوب می شود. اگر بخواهیم به طور دقیق این مقیاس را تعریف کنیم باید بگوییم: «گالن در آمریکا برابر است با ۵۸۷/۳ لیتر و در انگلستان برابر است با ۶۴۵/۴ لیتر» می باشد.  

 کاربرد گالن‌های پلاستیکی

 همان‌طور که گفته شد از گالن پلاستیکی معمولاً برای بسته ‌بندی و حمل مایعات استفاده می‌شود. گالن‌های پلاستیکی ظروف بسیار مناسبی برای نگهداری مواد شیمیایی و مواد غذایی به شمار میروند. این ظروف به دلیل ویژگی‌های منحصر به ‌فردی که دارند کیفیت محصول را پایین نمی آورد و نگه داری از آن را بسیار راحت کرده است. از این ظروف پلاستیکی همچنین در بسته ‌بندی روغن ‌موتور نیز استفاده می‌شود. چرا که این ظروف مقاومت و دوام بسیار بالایی در مقابل واکنش پذیری دارند. قبل ‌از اختراع گالن‌های پلاستیکی معمولاً برای نگهداری مواد صنعتی مثل بنزین و نفت از گالن‌های فلزی استفاده می‌شد، اما با گذر زمان و گسترش صنایع، گالن‌های فلزی جای خود را به گالن‌های پلاستیکی دادند و با کم کم این ظروف، در بسیاری صنایع از جمله شیمیایی-نفتی مورد استفاده قرار گرفت.

کاربرد گالن‌های پلاستیکی

Call Now Buttonمشاوره