دستگاه پرکن و بسته بندی روغن های خوراکی

روغن دسته‌ای از مایعات است که با آب مخلوط نمی‌شوند و به دلیل آن که چگالی آن‌ها کمتر از آب است، روی آب شناور می‌مانند. اصولا روغن به چربی گفته می‌شود که در دمای اتاق معمولا به حالت مایع می‌باشد به جز روغن نباتی و روغن حیوانی. روغن‌ها هم همچون چربی‌ها متشکل از تری گلیسرید، مونوگلیسرید و مقداری هم دی گلیسرید می‌باشند. از آنجا که روغن حاوی مقدار زیادی چربی غیراشباع است، در دمای اتاق مایع می‌باشد. روغن‌ها انواع مختلف دارند. می‌توانند صنعتی بوده یا برای مصارف خوراکی مورد استفاده قرار گیرند. 

  روغن پخت و پز

روغن پخت و پز چربی مایع گیاهی، حیوانی یا مصنوعی است که در سرخ کردن و سایر انواع پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین در تهیه غذا و طعم‌دهی بدون گرما، مانند سس سالاد و نان، استفاده می‌شود و ممکن است روغن خوراکی نامیده شود. روغن پخت و پز معمولاً در دمای اتاق مایع بوده و اگر چه برخی از روغن‌های حاوی چربی اشباع شده مانند روغن نارگیل، روغن نخل و روغن هسته خرما جامد هستند. طیف گسترده‌ای از روغن‌های پخت و پز از منابع گیاهی مانند روغن زیتون، روغن پالم، روغن سویا، روغن کانولا (روغن کلزا)، روغن ذرت، روغن بادام زمینی و سایر روغن‌های گیاهی و همچنین روغن‌های حیوانی مانند کره و روغن‌های جامد وجود دارد. روغن را می‌توان با سبزیجات و ادویه جات معطر، مانند رزماری،آویشن، فلفل سفید یا سیر طعم‌دار کرد. 

سازنده دستگاه پرکن روغن زیتون – آفتابگردان – کنجد -ذرت

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده انواع دستگاه های بسته بندی و پرکن روغن های خوراکی مانند روغن زیتون ، روغن ذرت ، روغن آفتابگردان ، روغن کنجد ، روغن سویا ، روغن بادام ، روغن کرچک ، روغن نارگیل و دیگر روغنهای خوراکی در ظرفیت های مختلف ، دستگاه های تمام اتومات و نیمه اتومات

دستگاه پرکن و بسته بندی روغن های خوراکی

دستگاه پرکن روغن زیتون

بسته بندی روغن زیتون را از میوه درخت زیتون استخراج می‌کنند. این درخت اولین بار در نواحی مدیترانه‌ای پرورش یافت. دستگاه پرکن مایعات روغن زیتون را با فشردن میوه زیتون به دست می‌آورند. روغن زیتون دارای مقدار زیادی چربی اشباع نشده می‌باشد.

  • روغن زیتون بکر : به روغن زیتونی گفته می‌شود که تنها توسط فرآیندهای فیزیکی استخراج شده و هیچ نوع فرآیند شیمیایی بر روی آن صورت نگرفته است.
  • روغن زیتون تصفیه شده: این روغن با استفاده از فرآیندهای شیمیایی تصفیه شده و مقدار اسید چرب آزاد آن کاهش یافته است.  این روغن در مقایسه با روغن زیتون بکر از ارزش تجاری کمتری برخوردار می باشد.
  • تفاله روغن زیتون Olive pomace oil : این روغن با استفاده از استخراج حلالی روغن موجود درگوشت میوه زیتون به وسیله هگزان به دست می آید.

گریدهای خرده فروشی روغن زیتون مطابق با تعریف انجمن بین‌المللی روغن زیتون در آمریکا

نوع A  روغن زیتون با میزان اسیدهای چرب کمتر از ۱٫۴ درصد( کیفیت عالی و فاقد موارد نامطلوب.

نوع روغن زیتون با میزان اسیدهای چرب کمتر از ۲٫۵ درصد(کیفیت خوب و فاقد موارد نامطلوب.

نوع روغن زیتون با میزان اسیدهای چرب کمتر از ۳٫۰ درصد( کیفیت نسبتا خوب و تقریبا فاقد موارد نامطلوب.

نوع روغن زیتون با میزان اسیدهای چرب بیشتر از ۳٫۰ درصد(برای مصارف خوراکی مناسب نمی باشد. 

  دستگاه پرکن روغن آفتاب گردان

روغنی است که از دانه‌های روغنی گل آفتابگردان استخراج می‌کنند. روغن آفتاب‌گردان حاوی اسیدهای چرب اشباع شده (۵ تا ۱۶ درصد) بوده و باقی اشباع نشده می‌باشد. این روغن برای سرخ کردن و پخت و پز مواد غذایی، کاربرد گسترده‌ای دارد و حاوی ۵ تا ۱۶ درصد اسیدهای چرب اشباع شده است و بر همین اساس برخی متخصصان قلب و عروق آن را در كنار روغن زیتون، از بهترین روغن‌ها برای پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی می‌دانند. اما متاسفانه مصرف زیاد از حدش نیاز به ویتامین E را بالا می‌برد، بنابراین نباید تنها روغن مصرفی خانواده‌ها باشد.

دستگاه پرکن روغن کنجد

دستگاه پرکن روغن کنجد

كنجد دارای پروتئین ، ویتامین های b , d , e , f1 و لسیتین (lecithin) می باشد . مقدار روغن آن در حدود ۵۰% است. روغن كنجد مركب از حدود ۷۰% اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیك اسید ،‌اولئیك اسید و مقداری اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید پالمتیك و آراشیدیك اسید می باشد . روغن كنجد یكی از روغن های اشباع نشده و مفید برای بدن است که در آمریكای شمالی و كانادا به مقدار زیاد مصرف می شود ، زیرا این روغن نه تنها كلسترول خون را افزایش نمی دهد، بلكه آن را كاهش نیز می دهد . برای تهیه روغن كنجد معمولا دانه ها را می شویند تا رنگ روی آن از بین برود. سپس دانه ها را آسیاب كرده و در آب می ریزند تا پوست آنها روی آب بیاید . بعد از گرفتن پوست، دانه ها را خشك كرده و در آب جوش می ریزند و خمیر می كنند . این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود . این روغن را روغن سرد می نامند و از تفاله باقیمانده تحت اثر فشار و گرما روغنی بدست می آید كه به نام روغن گرم معروف است كه البته ارزش غذایی روغن سرد را ندارد .تفاله باقیمانده از این مرحله را معمولا برای علوفه دام ها به كار می برند . خصوصاً این تفاله از نظر داشتن مواد پروتئینی ، غذای خوبی برای گاوهای شیرده است . اگر می خواهید از روغن كنجد استفاده كنید دقت كنید كه روغن سرد باشد كه به نام  first cold pressedمعروف است ، زیرا در اثر حرارت دادن، روغن كنجد خواص خود را از دست می دهند .

 خواص مفید کنجد

از نظر طب قدیم ایران، كنجد گرم است . كنجد بسیار مغذی است و در اكثر كشورهای فقیر به عنوان جانشین گوشت بكار می رود . خواص مفید کنجد به شرح زیر است :
* برای چاق شدن و تقویت نیروی **** موثر است.
* برای رفع قولنج كنجد را آسیاب كرده و با سركه مخلوط كنید و به مقدار نصف وزن كنجد ، مغز بادام پوست كنده را به آن اضافه كنید. سپس آنها را پودر كنید و هر روز به مقدار یك قاشق سوپ خوری از آن بخورید .
* كنجد گرفتگی صدا را از بین می برد .
* نرم كننده معده و روده است.
* كره كنجد كه در كانادا بنام تاهیتی معروف است و شبیه ارده می باشد ، غذای خوبی برای رشد بچه هاست.
*  برگ كنجد را اگر به سر بمالید، باعث رشد و سیاهی موی سر می شود.
* ارده نرم كننده معده و روده هاست.
* كنجد فشار خون بالا را كاهش می دهد.
* كنجد ضد رماتیسم است.
* برای رفع ناراحتی كیسه صفرا مفید است.
* دم كرده برگ كنجد، اسهال خونی را برطرف می كند.
* روغن كنجد برای رفع تنگی نفس ، سرفه خشك و زخم ریه مفید است.
* روغن كنجد سوزش ادرار را رفع می كند.
* از روغن كنجد به جای روغن زیتون در سالاد استفاده كنید.
* كنجد با تمام فوایدی كه دارد برای معده ی ضعیف مناسب نیست، زیرا هضم آن سنگین است . این گونه اشخاص باید آن را با عسل وسركه بخورند .

بزرگترها مي گويند: شماها بچه هاي روغن نباتي هستيد چه مي فهميد روغن اصيل چه خاصيتي داره! هر روز تبليغاتي از تلويزيون مي بينيم که ادعا مي کند روغن نباتي ساخت کارخانه ما هيچ گونه اسيد چرب ترانسي ندارد، وزارت بهداشت مي گويد مصرف روغن نباتي ضرر دارد. در اين ميان تکليف مردم چيست؟
گرايش ذاتي مردم ايران به مصرف روغن حيواني است و از حدود ۷۰ سال پيش کره حيواني مصرف مي کنند. با ورود غير اصولي روغن جامد در حدود ۵۰ سال پيش به بازار ايران ، مردم به سختي از آن استقبال کردند؛ ولي کم کم که روغن حيواني کمياب و گران شد، روغنهاي نباتي جاي خود را باز کردند و توانستند بازار مصرف را از آن خود کنند. اکنون اولين علت مرگ و مير در کشور بيماريهاي قلبي ، عروقي است که حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد از مرگ و ميرهاي کل جامعه را شامل مي شود. اين در حالي است که تعداد زيادي از بيماران قلبي در ضعف و نااميدي بقيه زندگي را سپري مي کنند.
بر اساس آمار موجود ۷۰ درصد از بيماراني که دچار سکته قلبي شده اند، هرگز درمان کامل نشده اند و در ناتواني زندگي مي کنند.
آمارها مي گويد: ۲۲ درصد علت بيماري هاي قلبي ، کم تحرکي در زنان و مردان است. با توجه به آمار بالاي جمعيت جوان در کشور که حدود ۵۰ درصد زير ۳۰ سال سن دارند و افزايش سن اين گروه و در پي آن افزايش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي ، عروقي از يک سو و از ديگر سو با الگوهاي نامناسب غذايي ، سال به سال بر تعداد مبتلايان به بيماري هاي قلبي ، عروقي در کشور افزوده مي شود. يکي از متهمان رديف اول اين بيماري ها، روغنهاي جامد خوراکي است.

  دستگاه پرکن روغن ذرت

روغن ذرت به‌عنوان ماده‌اي كاهش‌دهنده كلسترول شناخته ‌شده است ولي نكته در اينجاست كه روغن ذرت، هر ۲ جزء بد و خوب كلسترول (يعني HDL و LDL ) را كاهش مي‌دهد؛ در حالي كه HDL يا کلسترول خوب جزء مفيد كلسترول است و بهتر است پايين نيايد. روغن ذرت بسيار مقاوم است و در سرخ‌كردن‌هاي طولاني کاربرد دارد. روغن ذرت برای درمان اگزما و بیماری‌های پوستی نیز مفید است یادتان نرود كه این روغن دارای پایداری زیادی نسبت به اكسیداسیون بوده و برای مصارف مختلفی از جمله پخت و پز، سرخ كردن و سالاد گزینه مناسبی بوده و دارای مقاومت نسبتا خوبی در برابر حرارت است .

قیمت دستگاه پرکن روغن زیتون – آفتابگردان – کنجد -ذرت

قیمت دستگاه های بسته بندی و پرکن روغنهای خوراکی مانند روغن زیتون ، روغن ذرت ، روغن کنجد ، روغن آفتابگردان بستگی به عوامل متعدد مانند ظرفیت و راندمان دستگاه ، اتومات یا نیمه اتومات بودن و مطعلقات جانبی دستگاه مانند نوع درب بند و یا دستگاه لیبل زن و میز ترافیک و یا مخازن مورد نیاز یک خط بسته بندی دارد ، لطفا جهت مشاوره فنی و اطلاع از قیمت دستگاه های بسته بندی روغن های خوراکی با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

  روغن پنبه دانه

 نوعی روغن نباتی است که از دانه‌های گیاه پنبه استخراج می‌شود. روغن پنبه دانه اصلاً نداشته وکلسترول میزان اسید چرب ترانس آن هم بسیار پایین می‌باشد. معمولاً در تهیه ی چیپس سیب زمینی و دیگر انواع اسنک از این روغن استفاده می‌کنند.

  سویا                                                                       

این روغن حاوی اسید لینولییک بسیار بالایی است و به همین دلیل از آن نمی‌توان برای تهیه روغن سرخ کردنی استفاده کرد.

  گلرنگ یا کاجیره

این روغن دارای چربی های اشباع شده  فراوان است. کسانی که چربی خون  بالایی دارند در آشپزی از این روغن استفاده می‌کنند.

  روغن بزرک و یا روغن کتان

 یک روغن گیاهی است که از دانه‌های بزرک، دانه‌های رسیده گیاه بزرک و یا کتان کسب می‌شود. روغن بزرک که به آن روغن و یا مواد دیگری اضافه نشده باشد، روغن خام بزرک نامیده می‌شود. روغن بزرک مصرف دارویی و غذایی دارد . این روغن در قدیم محبوب‌ترین داروی ضد سرماخوردگی، سوختگی و درد معده بوده‌است. این روغن یک روغن سالم است و ۹۰درصد و یا بیشتر اسیدهای چرب سیر نشده دارد که حدود ۵۰درصد از آن از اسید چرب سیر نشده آلفا اسید لینولنیک است که تأثیر مثبت بر روی خون و عروق و شریان‌ها دارد. این اسید چرب از دسته اسیدهای چرب امگا۳ می‌باشد .

  روغن کرچک

 نوعی روغن نباتی است که از دانه‌های گیاه کرچک به دست می‌آید. این روغن موارد استفاده ی زیادی داشته و دارای ترکیب بی‌نظیری است. ۹۰ درصد روغن کرچک، از اسیدهای چرب ریسیلونیک که اشباع‌نشده هستند تشکیل یافته‌است.

  روغن بادام

این روغن را را از انواع دانه ی بادام تهیه می‌کنند. این روغن  همان اولئات گلیسریل است که بوی ملایمی داشته و مزه آجیل می‌دهد. این روغن در الکل  نامحلول است، اما در کلروفرم یا اتر کاملاً حل می‌شود. این روغن، جانشین خوبی برای روغن زیتون  می‌باشد. بادام، ۳۵ درصد ویتامین دارد و میزان چربی‌های اشباع نشده ی آن بسیار بالاست. این نوع چربی قادر است که میزان کلسترول LDL را کاهش دهد.

  روغن نارگیل

نوعی چربی اشباع شده است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید. از این روغن در تهیه ی مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در غذاها استفاده می‌شود. این روغن سرشار از لوریک اسید  (نوعی اسید چرب با زنجیره متوسط) می‌باشد. روغن نارگیل‌های هیدروژنه نشده معمولاً بین دمای ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی گراد ذوب می‌شوند. روغن نارگیل بین دیگر انواع روغن از همه پایدارتر است و بین روغن‌های مخصوص سرخ کردن، حرارت لازم برای سوختن روغن نارگیل از همه روغن‌ها بالاتر است. بنابراین، حتی در دماهای بالا هم این روغن نمی‌سوزد و دود از آن بلند نمی‌شود.

  آثار روغن نارگیل بر سلامتی                                   

برخی متخصصین تغذیه  عقیده دارند که روغن نارگیل، سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و بنابراین، از وزن افرادی که از این روغن استفاده می‌کنند کاسته می‌گردد. برخی پژوهش‌ها هم نشان داده‌اند که مصرف روغن نارگیل، خطر ابتلا به سرطان سینه  را در خانم‌ها کاهش می‌دهد. با وجود این، برخی از پژوهشگران باور دارند که روغن نارگیل در هر حال، نوعی چربی اشباع شده است و حتی مصرف مقدار کمی از آن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. همچنین طی آزمایشی که بر روی موش ها انجام شده، مشخص شده است که آسیب‌های جدی به پوست وارد می‌آورد .

  توجه:

بنابراین برای سلامتی از مصرف روغن هاي نباتي جامد جدا پرهيز نموده، در عوض نصف روغن مصرفي خود را از روغن زيتون انتخاب كنند، ۳۰ درصد از روغن مصرفي خود را از روغنهاي مايع ديگري مثل روغن آفتابگردان- سويا- ذرت ، … ۲۰درصد باقيمانده نيز مي تواند از روغن حيواني استفاده كنند.( هر چند توصيه اكيد به مصرف كم روغن بوده و لازم است به سالم بودن روغن هاي مايع نيز توجه شود.)

محصولات دیگر


Call Now Buttonمشاوره